واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کدپستی می‌گیرند

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از اختصاص پلاک‌های هوشمند و کدپستی به کل واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای تسهیل در خدمات‌رسانی پستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود لیایی امروز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: اختصاص کد پستی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی باعث تسریع و سرعت بخشی در ارائه خدمات می‌شود.

وی افزود: پیش از این اگر مدیر یک واحد صنعتی می‌خواست محصولی را پست کند باید خارج از شهرک صنعتی به اولین دفتر پستی مراجعه می‌کرد و اقدام به ارسال می‌کردند اکنون با امضای این تفاهم‌نامه ارائه این خدمات نمایندگی‌های پست وارد شهرک‌های صنعتی می‌شوند و از این طریق خدمات ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران ادامه داد: خدمات پستی منجر به کاهش مسافت و هزینه برای واحدهای صنعتی می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص پلاک‌های هوشمند و کدپستی به واحدهای صنعتی گفت: پیش از این آدرس استانداردی برای واحدهای صنعتی نبود که با این اقدام استانداردسازی صورت می‌گیرد. همچنین سازمان صنایع کوچک می‌تواند تعامل پستی و مکاتبه‌ای را با واحدهای صنعتی برقرار می‌شود.

به گزارش ایرنا، از جمله موضوعات تفاهم‌نامه آمایش شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش کشور با قید اولویت ۶ماهه به منظور پلاک‌کوبی کدپستی تلفیقی و بهنگام سازی اطلاعات مبتنی بر پایگاه نشانی Gnaf در چارچوب تبادل نقشه، اطلاعات و داده‌ها بین «پست» و «سازمان» مبتنی بر قوانین و مقررات است.

ارائه انواع خدمات پستی قبول مرسولات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سراسر کشور، اختصاص فضا و زیرساخت مناسب برای نصب لاکرهای هوشمند پستی در ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و یا سایر مکان‌های مناسب موردنظر «سازمان» با پرداخت هزینه‌های عملیاتی به منظور بهره‌مندی ساکنین و فعالین شهرک‌های صنعتی از خدمات توزیع هوشمند و متمرکز انواع مرسولات و سفارشات فیزیکی از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه است.

قبول و توزیع ابلاغیه/ اخطاریه و مکاتبات فیزیکی سازمان با ساکنین شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش با استفاده از سرویس‌های ارزش افزوده و سرویس تجارت الکترونیک (گیت وی) «پست» با ایجاد امکان رهگیری مرسولات ارسالی، استفاده «سازمان» از خدمات شناسه پستی مشتری با هدف مدیریت تغییرات نشانی ساکنین و فعالین شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و ارائه خدمات مرتبط با مکاتبات الکترونیکی، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی سرویس‌های پست مستقیم، EDM و تمبرهای اختصاصی پستی توسط «سازمان» در چارچوب قوانین و مقررات نیز در رساتای این تفاهم‌نامه در دستور قرار می‌گیرد.

استفاده از خدمات ارزش افزوده الکترونیکی و مکان محور «پست» با بهره‌مندی از سرویس‌های مبتنی بر کد پستی Gnaf و ظرفیت‌های باجه مجازی «پست» به منظور ارائه و توسعه خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و ارتقا و توسعه همکاری فی‌مابین با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های اطلاعاتی و سایر توانمندی‌های طرفین به منظور طراحی و اجرای خدمات جدید و ارزش افزوده در چارچوب قوانین و مقررات نیز از دیگر موضوعات است. (منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی/ایرنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *