با هدف جلوگیری از کم فروشی؛ اجرای طرح ویژه آزمون ترازو‌های اصناف از ۲۰ آذر مدیر کل استاندارد استان تهران گفت

با هدف جلوگیری از کم فروشی؛

اجرای طرح ویژه آزمون ترازو‌های اصناف از ۲۰ آذر

مدیر کل استاندارد استان تهران گفت: طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش، با هدف جلوگیری از کم فروشی، توسط بازرسان استاندارد از ۲۰ تا ۳۰ آذر اجرا می‌شود.

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره‌کل استاندارد استان تهران؛ آقای محمدحسین طاهری دراین باره گفت: اقداماتی مانند تشدید بازدیدهای میدانی بازرسان استاندارد و نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های مجری آزمون دوره‌ای وسایل توزین، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند استانداری، اداره‌کل صمت استان، اتاق اصناف، اتحادیه‌های مشمول طرح، دادگستری و اداره‌کل تعزیرات حکومتی برای انجام گشت مشترک، رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی، تشدید نظارت بر فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مشهورتر در نظر گرفته شده است.
وی از شهروندان تهرانی خواست با مطالبه‌گری هنگام خرید از فروشندگان شیرینی بخواهند که خالص فروشی را رعایت کنند.
طاهری ادامه‌داد: وسایل توزین و ترازوها باید برچسب آزمون دوره‌ای داشته و این برچسب در معرض دید خریدار قرار داشته‌ باشد، همچنین جعبه‌های مقوایی شیرینی و سینی‌های زیر آن باید دارای نشان استاندارد باشد.
مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: شهروندان در صورت مشاهده نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل نشان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.
بر اساس این گزارش؛ در یک سال گذشته، عملکرد حدود ۵۰ هزار وسیله توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی توسط بازرسان استاندارد بررسی و صحه‌گذاری شده‌ است. همچنین در مدت مذکور، ۷۰ شیرینی فروشی متخلف، به دلیل رعایت نکردن خالص‌فروشی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *