مصائب اخذ مجوز کسب و کار سامانه جدید مردم را روبروی هم قرار می دهد یکی از مواردی که به معضل برای مجوزدار شدن یک کسب و کار تبدیل شده

مصائب اخذ مجوز کسب و کار

سامانه جدید مردم را روبروی هم قرار می دهد

یکی از مواردی که به معضل برای مجوزدار شدن یک کسب و کار تبدیل شده روند اخذ مجوز از اتحادیه ها بوده است.

نساء کروندی؛ بازار، اخذ مجوز برای کسب و کارها سبب می شود که بتوان به خوبی از جهات مختلف بر عملکر آنها نظارت داشت و به همین دلیل است که باید تلاش شود در روند صدور آن تسهیل شود و افراد راغب به دریافت آن گردند.

در حال حاضر کار اخذ مجوزها توسط اتحادیه ها انجام می شود که این کار سبب سلیقه ای عملکردن و انحصاری شدن در برخی اتحادیه شده و داوطلبان دریافت مجوز را با مشکل روبرو کرده است، در حال حاضر مجوز به یکی از معضلات شروع کسب و کار برای آنها تبدیل شده است.

یکی از صاحبان کسب و کار آزاد: متاسفانه عنوان شد مجوز به همه افراد نمی دهند و تنها به خانواده های خاص و دارای شرایط ویژه اعطا می گردد

مجوز تنها به خانواده های خاص داده می شود

یکی از صاحبان کسب و کار آزاد در خصوص مشکلات اخذ مجوز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اگر خواهان مجوز دار شدن کسب و کار ها هستند، چرا در این مسیر سنگ اندازی های بی مورد انجام می دهند.

وی با بیان اینکه چندین مدت به دنبال اخذ مجوز یک چایخانه بودم، گفت: متاسفانه عنوان شد مجوز به همه افراد نمی دهند و تنها به خانواده های خاص و دارای شرایط ویژه اعطا می گردد.

شایان پورسلیمی گفت: مجبور به اخذ مجوز با نام فرد دیگری شدیم و به ازای پرداخت درصدی از درآمد توانستیم فعالیت هایمان را قانونی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مجوز کسب و کار به نام فرد دیگری است، وی چند مدت یکبار با درخواست جدید برای تداوم همکاری ترس در دل ما می اندازد.

یکی از افراد خواهان اخذ مجوز کسب و کار: متاسفانه اتحادیه ها کسب و کارهای زیر مجموع خود را انحصاری کرده و به همه افراد مجوز نمی دهند

اتحادیه ها کسب و کارها را انحصاری کرده اند

یکی از افراد خواهان اخذ مجوز کسب و کار در گفتگو با خبرنگار بازار، عنوان کرد: متاسفانه اتحادیه ها کسب و کارهای زیر مجموع خود را انحصاری کرده و به همه افراد مجوز نمی دهد.

وی با بیان سختی اخذ مجوز سبب شده بدون آن فعالیت خود را ادامه دهیم، گفت: شرایط بد اقتصادی و سختی تامین معیشت سبب شده بر خلاف خواسته قلبی بدون مجوز فعالیت کنیم.

ارسلان زاهدی خاطرنشان کرد: این مشکل نه تنها برای من بلکه افراد بسیاری که به تازگی می خواهد وارد کسب و کار آزاد شوند پیش آمده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار: بهداشت به دلیل اینکه کاغذ سیگار نکشید در مغازه نصب نشده صلاحیت بهداشتی یکی از درخواست کننده مجوز را تایید نکرد

 

مشکلات اخذ مجوز مربوط به بیرون از اتحادیه است

اسدالله کارگر در گفتگو با خبرنگار بازار در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه دولت با راه اندازی سامانه جدید مردم را در مقابل یکدیگر قرار داده است.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی پیچیدگی های این سامانه مردم در ثبت نام ها دچار مشکل شده و مجدد به اتحادیه مراجعه می کنند، بیان کرد: اصل راه اندازی این سامانه تسهیل در اخذ مجوز و کمک به مردم بوده که این مهم محقق نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار، خاطرنشان کرد: اخذ مجوز در اتحادیه ما بین ۱۵ تا ۲۰ روز انجام می شود و در حال حاضر درخواست ها در این اتحادیه بروز شده است.

کارگر از عملکرد عوامل بیرونی در اخذ مجوز گلایه کرد و گفت: بالغ بر ۹۷ درصد طولانی شدن روند اخذ مجوز بیرونی بوده، ایرادات بی مورد زمینه نارضایتی مردم را به وجود آورده و اخذ مجوز را نیز طولانی کرده است.

وی با بیان اینکه ایرادات بی مورد بهداشت یکی از مسائل پیش روی در خواست کنندگان مجوز است، عنوان کرد: یکی از این افراد با مراجعه به اتحادیه اعلام کرد، بهداشت به دلیل اینکه کاغذ سیگار نکشید در مغازه نصب نشده صلاحیت بهداشتی ما را تایید نکرد و دیگری نیز عنوان کرد بالغ بر ۵ سال است که نتوانسته تاییدیه بهداشت را دریافت کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار با بیان اینکه به نظر من بعنوان کارشناس این حوزه، مراکز عرضه میوه نیاز به تاییدیه بهداشت ندارد، گفت: رنگ شدن مغازه، سنگ بودن دیوار ها، دارا بودن کپسول آتش نشانی و کمک های اولیه از ملزومات مغازه است اما برخی ایرادات تنها سنگ اندازی در معیشت مردم است.

کارگر با اشاره به اینکه به هر میزان که مغازه ضد عفونی و شسته شود اما میوه هایی که وارد مغازه می شود سمی و غیر بهداشتی هستند، افزود: باید آموزش های مصرف بهداشتی داده شود نه اینکه مراکز عرضه را بازخواست کنند و سبب طولانی شدن دریافت مجوز به آنها شوند.

باید با اعطای مجوز زمینه قانونمند شدن کسب و کارها فراهم شود و برای تسریع در این بخش باید در قوانین موجود تغییر مثبت و به نفع مردم اعمال شود، چرا که این امر ارتباط مستقیم با معیشت حجم بسیاری از مردم دارد.

بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *