حذف تولیدات بی‌کیفیت لازمه رقابت‌پذیری نایب رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت گفت: در هیچ جای دنیا ۱۰۰ تولیدکننده

حذف تولیدات بی‌کیفیت لازمه رقابت‌پذیری

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت گفت: در هیچ جای دنیا ۱۰۰ تولیدکننده لوازم خانگی و یا ۳۶ تولیدکننده خودرو وجود ندارد بنابراین باید در عرصه کیفی سازی و رقابت پذیری، تولیدات بی‌کیفیت حذف شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای فرشید شکر خدایی، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت با بیان اینکه قانون حمایت از مصرف کننده بسیار ضعیف است، گفت: اگر مصرف کننده از کیفیت ناراضی باشد به حقش نمی‌رسد. حتی اگر شکایت مصرف کننده به نتیجه برسد و قرار به دریافت خسارت باشد، شرکتی که خدمات با کیفیت ارائه نکرده، جریمه می‌شود و باید جریمه آن به خزانه دولت واریز شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای کیفیت و حقوق مصرف‌کنندگان برای تغییر این قانون، پیش‌نویسی آماده کردیم، گفت: خلأ قانونی داریم و نیاز است تا بازنگری در قانون حمایت از مصرف‌کنندگان صورت گیرد؛ در صورتی اگر تقاضای کیفیت وجود نداشته باشد کیفیت محقق نمی‌شود.
شکرخدایی با تاکید بر اینکه تنها دغدغه کشور تولید نیست، بلکه کیفیت است افزود: این مصرف‌کنندگان هستند که قربانی بی‌کیفیتی کالا‌ها می‌شوند از این رو باید در زمینه حمایت از تولید کالا‌های با کیفیت قدم برداشته شود.
همچنین آقای فرزین انتصاریان رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت درباره اهمیت کیفیت گفت: انقلاب صنعتی چهارم را در پیش رو داریم از این رو نیازمند ارتقای کیفیت و افزایش سطح قدرت رقابت‌پذیری هستیم، در غیر این صورت از عرصه رقابت حذف خواهیم شد.
وی اضافه کرد: انقلاب صنعتی چهار در فضای جهانی اتفاق می‌افتد و آثار و تبعات آن در کشورمان نیز مشهود خواهد شد؛ در همین زمینه بسیاری از صنایع حذف می‌شوند و یا تغییر شکل می‌دهند.
رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت با بیان اینکه کیفیت، دستیابی به ظرفیت رقابتی است، گفت: پیشرفت فناوری، سهم بزرگی در انقلاب صنعتی چهارم خواهد داشت همچنانکه اکنون بسیاری از فروشگاه‌ها در دنیا تعطیل شده و در فضای دیجیتال شکل گرفته‌اند.
وی افزود: ارتقای کیفیت منجر به آثار مثبت و تحول در صنعت و تولید خواهد شد؛ در همین راستا صاحبان مشاغل برای بقا نیاز به ارتقای کیفیت و قدرت رقابت‌پذیری در عرصه جهانی دارند.
انتصاریان با تاکید بر بازنگری در قانون کیفیت گفت: با نمایندگان در مجلس در حال رایزنی هستیم تا بعد از بازنگری، قانونی برای کیفیت داشته باشیم که همه ابعاد را در نظر بگیرد و مدافع حقوق مردم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *