رئیس انجمن تولیدکننـدگان محصولات دخانی اعلام کرد همه سیگارهای حرارتی و الکترونیکی قاچاق‌اند/افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیگار

رئیس انجمن تولیدکننـدگان محصولات دخانی اعلام کرد

همه سیگارهای حرارتی و الکترونیکی قاچاق‌اند/افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیگار با اعمال مالیات‌های جدید

رئیس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی ضمن اشاره به قاچاق بودن تمام سیگارهای حرارتی و الکترونیکی، از افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیگار با اعمال مالیات‌های جدید خبر داد و درباره مشکلات تولیدکنندگان، افزایش تولید تنباکوی معسل و همچنین قاچاق سیگار از امارات و کردستان عراق به کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تاجدار در نشست خبری اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۳۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید سیگار در مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است. البته همانطور که سال گذشته بعد از تصویب مالیات نخی هشدار دادیم، بیشتر کاهش تولید مربوط به تولیدکنندگان داخلی بوده است.

به‌ گفته رئیس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی، در نیمه نخست امسال تولید سیگار در کارخانه‌های تولید سیگار با نشان داخل بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته، اما تولیدکنندگان با نشان بین‌المللی با افزایش تولید مواجه بودند.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت تولید تنباکوی معسل ۱۴۰۰ تن بوده که نسبت به شش ماهه سال قبل ۳۲ درصد کاهش داشته است، گفت: تنباکوی سنتی با معسل متفاوت است؛ به طوری که تنباکوی سنتی در استان‌های مختلف کشت و تقریبا به همان شکل عرضه می‌شود و نیاز به عمل‌آوری خاصی ندارد. اما در تولید تنباکوی معسل از توتون استفاده می‌شود.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *