حذف پولشویی با اخذ مالیات بر مجموع درآمد نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از مهم‌ترین علل و ضرورت‌های تصویب مالیات

حذف پولشویی با اخذ مالیات بر مجموع درآمد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از مهم‌ترین علل و ضرورت‌های تصویب مالیات بر مجموع درآمد، بحث شفافیت مالیاتی است. یعنی وقتی از مجموع درآمد افراد مالیات اخذ شود ، شفافیت مالی نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رسانه مالیاتی ایران ، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بسیاری از منابع درآمدی افراد جامعه مشخص نیست، اما با اجرای طرح مالیات بر مجموع درآمد، همه منابع درآمدی افراد شناسایی و بر مجموع آن، مالیات اخذ می‌شود که شفافیت و عدالت مالیاتی را به همراه دارد.

بر اساس این گزارش ، محسن زنگنه با بیان اینکه مالیات بر درآمد یکی از جدیدترین روش‌های مالیاتی است که در بسیاری از کشور‌ها در حال اجراست، گفت: از مهم‌ترین علل و ضرورت‌های تصویب مالیات بر مجموع درآمد، بحث شفافیت مالیاتی است. به این صورت که وقتی از مجموع درآمد افراد مالیات اخذ شود و درآمد‌های افراد جامعه مشخص باشد، شفافیت مالی نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، عدالت مالیاتی را علت دیگر در بحث مالیات بر مجموع درآمد عنوان کرد و افزود: افراد بر اساس درآمدی که کسب می‌کنند مالیات می‌دهند و این طرح کامل کننده طرح‌های دیگر مالیاتی همچون سامانه مودیان مالیاتی و سایر قوانین همچون مالیات بر عایدی سرمایه است.

زنگنه با تاکید بر اینکه مالیات بر مجموع درآمد مانع از پولشویی می‌شود، گفت: در مالیات بر مجموع درآمد، وقتی درآمد‌های فرد به قولی یک کاسه و یکی می‌شود اگر مبدا پول هم مشخص نباشد، زمانیکه به ریال تبدیل می‌شود لاجرم در حساب بانکی فرد قرار می‌گیرد و مالیات برای آن محاسبه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون معامله پول به صورت نقد منسوخ شده و بیش از ۹۵ درصد معاملات و جابجایی‌ها از طریق تراکنش‌های بانکی انجام می‌شود، حساب‌های مالی هم شفاف‌تر و قابل کنترل و پیگیری بیشتری است.

خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *