اتصال صوری ۳۴ مجوز به درگاه ملی مجوزها/ هیچ سازوکاری برای صدور این مجوزها نیست/در حالی عناوین ۳۴ مجوز کسب‌وکار در درگاه

اتصال صوری ۳۴ مجوز به درگاه ملی مجوزها/ هیچ سازوکاری برای صدور این مجوزها نیست

در حالی عناوین ۳۴ مجوز کسب‌وکار در درگاه ملی مجوزها قرار گرفته‌اند و دستگاه‌های مربوط به این درگاه متصل هستند که هیچ سازوکاری برای صدور این مجوزها در نظر گرفته نشده است و عملاً قرار گرفتن نام این مجوزها صوری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس بررسی‌های انجام‌شده در خصوص شکایت‌های ثبت‌شده در درگاه ملی مجوزها، از میان ۴۱۲۰ کسب‌وکاری که قبلاً اعلام شده بود مجوزهای آن‌ها به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند، متأسفانه اتصال مجوز ۳۴ کسب‌وکار، به درگاه ملی مجوزها ظاهری بوده است و عملاً امکان صدور الکترونیک و غیرحضوری مجوز این دسته از کسب‌وکارها برای متقاضیان وجود نداشته است.

براین اساس درخواست‌های ارسالی درگاه ملی به مراجع صدور این مجوزها در ماه‌های اخیر بلاتکلیف رها شده‌اند.

مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار در این رابطه اعلام کرده است که  با جدیت پیگیر رفع موانع موجود در صدور غیرحضوری این مجوزها است و چنانچه مراجع صدور مجوز این کسب‌وکارها امکان صدور غیرحضوری آن‌ها را فراهم نکنند، تکلیف قانونی در صدور مستقیم مجوز این کسب‌وکارها به‌جای دستگاه مربوطه عمل خواهند شد.

فهرست ۳۴ کسب‌وکاری که مجوز آنها صوری به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند و درخواست‌های ارسالی بلاتکلیف هستند، به‌شرح زیر هستند:

لازم به ذکر است، براساس گزارش تأخیر در صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور به‌تفکیک دستگاه‌ها طی یک سال منتهی به ۱۴۰۲/۰۷/۱۵، بیش از ۴۲ هزار متقاضی در انتظار دریافت مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند.
️طی یک سال منتهی به ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ تعداد ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۶۰ درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است. ️تعداد ۶۱۲ هزار و ۵۹۷ مجوز، غیرحضوری و کاملاً الکترونیکی صادر شده است، ️همچنین تعداد ۹۹ هزار و ۴۷۵ درخواست با تأخیر در بررسی مواجه است.

بیشترین درصد تأخیر در بررسی و صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور نیز مربوط به وزارت صمت، وزارت ارشاد و وزارت کشور بوده است.

خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *