هشدار مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار مجوز‌های صادره خارج از درگاه ملی مجوز‌ها دچار مشکل می‌شوند

هشدار مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار

مجوز‌های صادره خارج از درگاه ملی مجوز‌ها دچار مشکل می‌شوند

مجوز‌هایی که از مسیر درگاه ملی مجوز‌ها صادر نشده باشند، دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهندشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با گذشت شش ماه از صدور پروانه‌های کسب الکترونیک، هنوز برخی اتحادیه‌های صنفی خارج از درگاه ملی مجوز‌ها و به‌صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان پروانه کسب و صدور پروانه خارج از درگاه ملی مجوز‌ها می‌کنند. اقدامی که خلاف قوانین جدید است.

مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار اعلام کرد بار دیگر به اطلاع کلیه هموطنان به‌ویژه کسبه شریف و هیئت رئیسه محترم اتحادیه‌های صنفی می‌رساند، از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه کسب، صرفا فایل الکترونیکی شناسه یکتاست و پروانه کسب‌هایی که از ۱۴۰۲ به بعد، خارج از درگاه ملی مجوز‌ها صادرشده و در بانک اطلاعات کسب‌وکار‌ها (qr.mojavez.ir) ثبت نشده باشند، ازنظر دولت، اعتبار قانونی ندارند و صاحبان آن‌ها دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

تاکید می‌شود همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز، ازجمله پروانه کسب صرفا باید از درگاه ملی مجوز‌ها و بصورت غیرحضوری انجام شود و هر نوع مجوز و پروانه فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir، از نظر دولت مجوز محسوب نمی‌شود.

لازم به یادآوریست فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا، بصورت رایگان و کاملا غیرحضوری در درگاه ملی مجوز‌ها آغاز شده و به حکم قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ باید همه مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) تبدیل شوند.

برگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *