کارگروه ملی هماهنگی مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شد

کارگروه ملی هماهنگی مبارزه با فرار مالیاتی تشکیل شد

جلسه کارگروه ملی هماهنگی مبارزه با فرار مالیاتی با حضور نمایندگان تام الاختیار دادستانی کل کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و پلیس امنیت اقتصادی در محل سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از سازمان امور مالیاتی، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در ابتدای جلسه با تأکید بر اهمیت مبارزه با فرار مالیاتی در سه بعد اصلاح فرایندی، مواجهه با دانه درشت‌ها و تغییر رفتار در تخلفات پرتکرار، فلسفه تشکیل کارگروه را ایجاد انسجام و هم‌افزایی دستگاه‌ها برای پاسخ‌دهی به مطالبات به حق آحاد جامعه برای مبارزه با فرار مالیاتی عنوان نمود و بر عملیاتی بودن کامل مصوبات کارگروه و پیگیری تا حصول نتیجه مصادیق مهم تأکید کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسئله مبارزه با فرار مالیاتی را یکی از راهبردهای اصلی نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید دانست و افزود: عملکرد سازمان امور مالیاتی در دولت سیزدهم نشان می‌دهد در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی بسیار جدی‌تر از گذشته عمل کرده است.

سبحانیان تصریح کرد: مبارزه با فرار مالیاتی نیازمند عزم و اراده در سازمان و همراهی مردم و همه ارکان در سطح حاکمیت است که این مهم در حال حاضر با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه باید هم به صورت موردی و مصداقی و هم به صورت فرایندی با فرار مالیاتی مبارزه کنیم، اظهار داشت: در این خصوص مهم‌ترین مسیر، اصلاحات نهادی و فرایندی است که با گذار از نظام مالیات ستانی سنتی به نظام مالیاتی هوشمند و مبتنی بر صورتحساب‌های الکترونیکی صورت می‌پذیرد و در کنار آن مواجهه با دانه درشت‌ها و تغییر رفتار در تخلفات پرتکرار، هم به جلوگیری از فرار مالیاتی و هم به برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی می‌انجامد.

در ادامه اعضای کارگروه ضمن بررسی متن تفاهم‌نامه همکاری پنج‌جانبه بین سازمان امور مالیاتی و مراجع مربوطه، برخی مصادیق بزرگ فرار مالیاتی را مورد بررسی قرار داده و در خصوص نحوه مواجهه با برخی اصناف پرریسک به تبادل نظر پرداختند که منجر به اتخاذ تصمیم برای اقداماتی در ماه‌های آینده شد.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *