تشدید نظارت بر بازار کالا و خدمات در ۳ استان همزمان با سفرهای اربعین/سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده

تشدید نظارت بر بازار کالا و خدمات در ۳ استان همزمان با سفرهای اربعین

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که با نزدیکی ایام اربعین حسینی و شروع موج ورود زائران به استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام نظارت بر کالاها و اقلام ضروری و اساسی و مراکز خدماتی استان‌های یاد شده تشدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، اکبر تقوی شوازی – معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت – از تشدید نظارت‌ها بر اقلام پرمصرف و بررسی کیفیت خدمات به زائران در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه خبر داد و گفت: در راستای سفر اربعین حسینی و شروع موج ورود زائران  به استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام برای عزیمت به عتبات عالیات، در روزهای آینده تقاضا برای برخی کالاها و خدمات با افزایش مواجه می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس و به منظور صیانت از حقوق زائرین، نظارت بر بازار کالا و خدمات از جمله خدمات پارکینگ، رستوران، هتل و مهمانپذیر، اقلام غذایی، پایانه‌های اتوبوسرانی و … در استان‌های معین تشدید می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تیم‌های بازرسی و کارشناسان ادارات کل استان‌های معین علاوه بر نظارت بر عرضه کالاهای پرتقاضا، مراکز ارائه دهنده خدمات را نیز مورد بازرسی و نظارت قرار می‌دهند، گفت: از فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات نیز می‌خواهیم در همه جوانب با بازرسان ادارات کل صمت همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت با هماهنگی‌های انجام شده برای نظارت و تثبیت نرخ کالاها و خدمات و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی مقرر شده تیم‌های بازرسی در قالب گشت مشترک با حضور دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی استان از بازار کالا و خدمات  با شدت بیشتری بازدید و بازرسی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در آستانه ایام اربعین اجازه هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی و خارج از نرخ مصوب داده نمی‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات با متخلفین برخورد خواهد شد، از کلیه زائرین اربعین حسینی تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه اضافه دریافتی مراتب را به شماره ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اطلاع رسانی کنند.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *