در نشست دکتر سبحانیان با روسای اتحادیه‌های صنفی و هیات رئیسه اتاق اصناف خراسان رضوی بر ضرورت حرکت به

دکتر سبحانیان عنوان کرد: ضرورت حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند

در نشست دکتر سبحانیان با روسای اتحادیه‌های صنفی و هیات رئیسه اتاق اصناف خراسان رضوی بر ضرورت حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند و داده محور تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از اقتصاد ایران، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آستانه هفته دولت با سفر به استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مالیات نسبت به نفت سهم بیشتری از منابع بودجه را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: شناسایی مودیان جدید و گسترش چتر مالیاتی یکی از راهکار‌های افزایش وصول مالیات است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سیاست ما در سازمان امور مالیاتی این است که بار افزایش سهم درآمد‌های مالیاتی به دانه درشت‌ها و فراریان مالیاتی منتقل گردد تا بدین ترتیب موجبات عدالت مالیاتی فراهم گردد، اضافه کرد: بخش اصلی گلایه‌های اصناف، مربوط به نظام مالیاتی سنتی است و این خود، ضرورت حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند و داده محور را می‌رساند.

سبحانیان در این نشست با اشاره به رویکرد تحولی در دوره جدید نظام مالیاتی مبنی بر استقبال از برگزاری جلسات تخصصی با اصناف، تصریح کرد: ضمن این که معتقدم بایستی در حوزه مالیات ستانی مبتنی بر قانون عمل کنیم، باید در این مسیر گفتگو، تفاهم و تعامل نیز داشته باشیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اصناف و فعالان اقتصادی را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی عنوان کرد و با طرح این نکته که بخش اصلی گلایه‌های اصناف مربوط به نظام مالیاتی سنتی است، افزود: این موضوع، ضرورت حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند و داده محور را می‌رساند.

سبحانیان خاطرنشان کرد: به اذعان عزیزان در اتاق اصناف ایران، امسال اعمال تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان امور مالیاتی، منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مالیات اصناف کشور شده است.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *