برگزاری نشست مشترک اتاق اصناف ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افریقا نشست مشترک دبیرکل اتاق اصناف ایران

برگزاری نشست مشترک اتاق اصناف ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افریقا

نشست مشترک دبیرکل اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افریقا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در این نشست که در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد، محمود بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با مسعود برهمن رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افریقا پیرامون موضوع استفاده از توانمندی و ظرفیت های صادراتی اصناف دیدار و گفت و گو کرد.

بنانژاد در این باره گفت: در این نشست به عدم توجه به استفاده از ظرفیت ماده ۷۸ قانون نظام صنفی و تشکیل اتحادیه‌های صادراتی و دیگر روش‌های یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های صادراتی اصناف اشاره شد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران بیان کرد: معاونت اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران، ۱۵ گروه از محصولات تولیدی و ۷ گروه از مشاغل تخصصی و خدمات فنی صنفی (جهت اعزام نیروی کار و خبره) را شناسایی کرده است که در گذشته اقدامات پراکنده و غیرمنسجمی در جهت استفاده از این ظرفیت‌ها انجام شده است اما لازم است با محوریت کمیسیون عمومی تولید و صادرات اتاق اصناف ایران این فعالیت ها منسجم شود.

وی افزود: کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران به عنوان یک نقطه قوت در اتاق و بازوی مشورتی هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران که می‌تواند در فعال‌سازی صنوف دارای اولویت در امر صادرات شیوه یابی و برنامه ریزی کند.

بنانژاد گفت: با محوریت کمیسیون تولید و صادرات، جلسه بعدی با خبرگان صنفی در این حوزه برگزار و امکان‌سنجی لازم در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم، شناسایی صنوف دارای مزیت صادراتی، حضور در نمایشگاه های بین المللی و … به عمل می‌آید.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: نشست با رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افریقا آغازی دوباره در فرایندسازی صادارت کالا و خدمات صنفی است و در آینده نزدیک نشست های مشترکی با سایر تشکل های صادراتی خواهیم داشت.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *