مرغ آرین‌پلاس به‌زودی در بازار عرضه می‌شود/معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ لاین آرین

مرغ آرین‌پلاس به‌زودی در بازار عرضه می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ لاین آرین انجام شده است و این گونه با ویژگی‌های جدید اصلاح‌شده به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجتبی خیام نکویی امروز در نمایشگاه دام و طیور، اظهار داشت: صنعت دام و طیور و صنایع وابسته آن ظرفیت تولید سالانه ۳٫۵ میلیون تن محصول را دارد که ۲٫۶ میلیون تن آن در بخش گوشت مرغ و حدود ۹۰۰ هزار تن در بخش گوشت قرمز است.

وی افزود: تولیدات بخش دام و طیور کشور از لحاظ وزنی ۲٫۵ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی را شامل می‌شود اما اثرگذاری بالا و گردش مالی زیادی دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سفر اخیر خود به کشورهای زیمبابوه و مالزی، استقبال مناسبی برای خرید و تولید مشترک واکسن‌های دام و طیور ایرانی وجود داشت، بر همین اساس تفاهمنامه‌هایی نیز با این کشورها منعقد شد.

خیام نکویی تصریح کرد: مؤسسه سرم‌سازی رازی جهاد کشاورزی در زمان حاضر ۹۰ درصد واکسن مورد نیاز بخش دام و ۳۲ درصد بخش طیور را تأمین می‌کند که با کمک بخش خصوصی حتی می‌توانیم به خودکفایی در تولیدات این محصولات برسیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم گفت: وزیر کشاورزی زیمبابوه خواهان دریافت تکنولوژی تولید واکسن‌های دام و طیور ایرانی است، بر این اساس تفاهمنامه‌ای منعقد شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: رقم صادرات ما به این کشورها هنوز مشخص نشده است و در رایزنی‌های آینده این رقم تعیین و اعلام می‌شود.

خیام نکویی اضافه کرد: کشور مالزی نیز خواهان واردات و تولید مشترک واکسن‌های ایرانی است که با ورود به این بازار می‌توانیم به بازار بزرگ محصولات حلال در دیگر کشورها نیز دست یابیم.

مرغ آرین‌پلاس به‌زودی به بازار عرضه می‌شود

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم در ارتباط با اقدامات جدید انجام‌شده در حوزه مرغ لاین آرین پلاس گفت: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ آرین انجام شده است و افق روشنی پیشِ‌روی ماست.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: پتانسیل‌های بالایی برای مرغ لاین آرین در کشور داریم به‌طوری که در آینده نزدیک مرغ آرین پلاس ویژه اصلاح‌شده به بازار عرضه می‌شود.

نارضایتی مرغداران از کم‌اثر بودن واکسن‌های آنفلوآنزای فصلی با اصلاح بذر رفع شد

بنابر این گزارش، علی اسحاقی رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی نیز در این مراسم اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی تولیدکننده واکسن دام و طیور نیز در سال‌های اخیر به این بازار ورود داشته‌اند به‌طوری که ۳ درصد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: ۹۳ درصد واکسن‌های دام و ۳۲ درصد واکسن‌های طیور توسط شرکت رازی تولید می‌شود و ما قابلیت خودکفایی را داریم اما با وجود این مجوزهای واردات این محصول نیز به‌صورت همزمان صادر می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن‌ و سرم‌سازی رازی گفت: تولیدات ما در مؤسسه سرم‌سازی رازی بیشتر در بخش سرم‌های ضد مار و عقرب است که به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره نارضایتی مرغداران و دامداران از کم‌اثر بودن واکسن‌های تولیدات مؤسسه رازی به‌ویژه در بخش آنفلوآنزای پرندگان گفت: این نارضایتی بیشتر تا سال گذشته بوده است؛ سال گذشته بذر واکسن آنفلوآنزای فصلی پرندگان با توجه به جهش‌های موجود بِروز شد.

اسحاقی اضافه کرد: در بخش آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان اما واکسن تولید نمی‌شود اما در صورتی که سازمان دامپزشکی بذر آن را در اختیار ما قرار بدهد امکان تولید این محصول نیز در کشور وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *