عرضه تخم‌مرغ در بازار پایین‌تر از نرخ مصوب تخم‌مرغ در بازار این روزها با قیمتی کمتر از نرخ مصوب فروخته می‌شود.* قیمت تخم‌مرغ در بازار کاهش یافته و زیر قیمت مصوب به فروش می‌رود، در حال حاضر قیمت هر شانه

عرضه تخم‌مرغ در بازار پایین‌تر از نرخ مصوب

تخم‌مرغ در بازار این روزها با قیمتی کمتر از نرخ مصوب فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت تخم‌مرغ در بازار کاهش یافته و زیر قیمت مصوب به فروش می‌رود، در حال حاضر قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی در بازار به ۹۰ هزار تومان رسیده است که حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

البته در سطح شهر وانتی‌هایی هستند که شانه تخم‌مرغ را به قیمت ۸۰ هزار تومان هم می‌فروشند.

ستاد تنظیم بازار خرداد امسال نرخ هر شانه تخم‌مرغ دو کیلویی را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

مشاهدات خبرنگار فارس از بازار حاکی است که قیمت هر شانه تخم‌مرغ بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است، که قیمت‌ها نسبت به نرخی که ستاد تنظیم بازار تعیین کرده پایین‌تر است.

‌یکی از مغازه‌داران سطح شهر در این‌باره به خبرنگار فارس می‌گوید: با گرم شدن هوا خرید تخم‌مرغ کم شده و فروش ما نسبت به قبل حداقل ۳۰ درصد کم شده است‌، پیش از این روزانه حداقل ۳ کارتن تخم‌مرغ در این مغازه می فروختم الان به سختی فروش به ۲ کارتن می‌رسد.

در حالی که قیمت تخم‌مرغ در بازار کاهش یافته که قیمت مرغ در بازار رشد داشته و به کیلویی ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان رسیده است و خیلی آن را تناقض می‌دانند که  چطور چنین چیزی ممکن است.

در این‌باره امید بیانی، کارشناس امور دام به خبرنگار فارس می‌گوید: مردم در فصل گرم تخم مرغ کمتری مصرف می کنند اما مصرف مرغ تقریبا ثابت است، مصرف مرغ در همه مراسم‌ها وجود دارد و به این دلیل از تقاضای آن کم نمی‌شود.

به گفته این کارشناس امور دام، میزان مصرف تخم مرغ در کشور حدود یک میلیون تن است که در ماه‌های گرم به حدود ۸۰ هزار تن در ماه می‌رسد.

بنابراین گزارش قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ قبل از عید و در فصل سرد زمستان، ‌از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده بود.

خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *