فارس من| ۵۰ درصد اصناف خرد مالیات نمی‌پردازند در حالی که مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان اینکه مالیات بر درآمد از کسبه‌های خرد متوقف شود

فارس من| ۵۰ درصد اصناف خرد مالیات نمی‌پردازند

در حالی که مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان اینکه مالیات بر درآمد از کسبه‌های خرد متوقف شود، سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: ۵۰ درصد اصناف خرد برای عملکرد یک سال گذشته خود مالیات صفر اظهار کرده‌اند.

مهدی موحدی بک‌نظر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مطالبه مخاطبان خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه مالیات بر درآمد از کسبه‌های خرد متوقف شود، اظهار داشت: امسال از ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار فقره اظهارنامه و استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ که برای عملکرد مالیات بر درآمد اصناف و مشاغل وصول شده است، ۵۰ درصد اصناف خرد مالیات صفر اظهار کرده‌اند؛ یعنی در عمل از نیمی از صاحبان اصناف و مشاغل عملا بابت عملکرد سال گذشته مالیاتی دریافت نمی‌کنیم.

وی همچنین گفت: ۹۰ درصد صاحبان اصناف و مشاغل برای یک سال خود مالیات زیر ۱۰ میلیون تومان می‌پردازند، بنابراین سازمان امور مالیاتی در راستای برقراری عدالت مالیاتی، از اصنافی که درآمد آنچنانی نداشتند مالیات نمی‌گیرد و کسانی که درآمد خوبی داشته‌اند مالیات وصول می‌کند.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «مالیات بر درآمد از کسبه‌های خرد متوقف شود»  خواستار پیگیری از مسؤولان مربوطه شدند. مخاطبان در این پویش نوشتند: «دریافت مالیات بر درآمد از کسبه خرد و مغازه‌های کوچک که با این تورم افسار گسیخته امورات خودشان را به زحمت می‌گذرانند، متوقف شود».

به گزارش فارس، مالیات به عنوان یک وظیفه قانونی و حق شارژ اداره جامعه توسط دولت است که توسط صاحبان درآمد و مشاغل چه اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت می‌شود و کسانی که درآمد پائینی‌ دارند، هم طبق قانون معاف از مالیات هستند و هم براساس اظهارنامه خودشان مالیات صفر می‌پردازند.

خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *