پیگیری اتاق اصناف ایران برای افزایش دو برابری سقف معافیت مالیاتی اصناف//قزوین سومین مقصد سفر استانی حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران

پیگیری اتاق اصناف ایران برای افزایش دو برابری سقف معافیت مالیاتی اصناف

قزوین سومین مقصد سفر استانی حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران

در آیین گرامیداشت روز اصناف قزوین مطرح شد؛ پیگیری اتاق اصناف ایران برای افزایش دو برابری سقف معافیت مالیاتی اصناف

آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در قزوین با حضور حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، عباسپور مدیرکل امور مالیاتی استان و روسای اتحادیه ها، اعضای شورای شهر و تشکل های صنفی در سالن همایش‌های سازمان صمت قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف ایران در این آیین بیان کرد: از سران قوا می خواهیم که سقف معافیت مالیاتی در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را تا ۲ برابر یعنی ۱۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان افزایش دهند.

حسین طاهرمحمدی افزو: ما مشکلات زیادی امروز در زمینه فعالیت های اقتصادی داریم. تحریم‌های ظالمانه باعث شده است فعالان اقتصادی در برخی حوزه‌ها به سختی تلاش می‌کنند. چراغ سکنی و محل کسبشان را روشن نگه دارند اما با تمام این ناملایمتی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس و در پیشبرد امور کشور از هیچ اقدام مثبت و مؤثری مضایقه نکردند و نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور بیش از سه میلیون واحد صنفی فعال اقتصادی در سطح بنگاه‌های اقتصادی کوچک و خرد داریم که بالغ بر ۶۰۰ هزار واحد صنفی، تولیدی است. واحدهایی داریم که شاید در ظاهر بنگاه اقتصادی کوچک باشند اما در حوزه تولید برای خودشان حرف برای گفتن دارند و بخشی از سهم تولید کشور را همین واحدهای کوچک عهده دار شدند و دارند به طور شبانه‌روزی در جهت پیشبرد امور اقتصادی فعالیت می‌کنند.

به گفته طاهرمحمدی، اتاق اصناف ایران مشاور و امین نظام و حافظ منافع اصناف کشور است و این دو در کنار هم و در عرض هم است و با هم همپوشانی و همراهی دارند. چون نظام هم برای ایجاد شرایط مناسب و تسهیل در کسب و کار تلاش می کند.

طاهرمحمدی گفت: ما یک خانواده هستیم. کسبه ولایت مدار هستند و خط قرمز ما مقام معظم رهبری هستند و ما همراه دولت و فدایی نظام هم هستیم و اجازه نمی دهیم کسی به نظام کوچکترین نگاه چپی داشته باشد اما در جای خود، نقد منصفانه خواهیم داشت و مطالبه‌گر خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: عدم آگاهی و کج‌سلیقگی برخی از مدیران در اجرای قوانین و مقررات در خور کسبه و اصناف نیست و نتوانستند رضایت‌مندی اصناف را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: با این حال کاستی را از دولت نمی دانیم. دولت سیزدهم شنوای مشکلات جامعه اصناف است و این شنوا بودن برای اصناف یک ظرفیت است. با این حال جاهایی قوانین و مقررات اجازه نمی‌دهند که مجموعه دولت تصمیماتی بگیرند. مثل عدد ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومانی که در تبصره ماده ۱۰۰ به عنوان سقف معاف مالیاتی اعلام کردند، چون این عدد بر مبنای قانون تعیین شده است.

طاهرمحمدی تصریح کرد: از سران قوا می خواهیم که سقف معافیت مالیاتی در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را تا ۲ برابر یعنی ۱۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان افزایش دهند. در این راستا تلاش می‌کنیم گام‌های مؤثری را برای رفع مشکلات اصناف برداریم.

سامانه برخط اصناف من در قزوین راه‌اندازی شد
رئیس اتاق اصناف قزوین هم در این مراسم از راه‌اندازی اپلیکیشن و سامانه برخط اختصاص اتاق اصناف خبر داد و گفت: این سامانه در راستای هوشمندسازی اصناف جهت ارتقای سطح زندگی و رفاه اجتماعی، خدمات‌رسانی، پاسخگویی و رضایت‌مندی هر چه بیشتر کسبه اتحادیه‌ها و شهروندان قزوینی راه‌اندازی شده است.

به گزارش تسنیم، رضا عسگری اضافه کرد: فاز نخست این سامانه طبق نظرسنجی‌های ایجادشده از کسبه و عموم مردم ایجاد شده است. این سامانه تحت عنوان اپلیکیشن اصناف من در فضای مجازی قابل بارگیری است و با باز کردن این سامانه کاربر می‌تواند از همه آیین‌نامه‌ها و ابلاغیه‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌ها مطلع شود.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا اعلام شکایت وارد قسمت ثبت شکایات و پر کردن جدول اقدام کرده و بازرسان اتاق اصناف نسبت به راستی‌آزمایی درخواست ثبت‌شده اقدام کرده و در صورت تخلف شکایت مربوطه را همزمان به اتحادیه و واحد صنفی مربوطه ارجاع کنند.

عسگری یادآور شد: واحد صنفی مربوطه موظف است طی ۷۲ ساعت کاری نسبت به ارائه توضیحات لازم به واحد بازرسی اتاق اصناف اقدام کند و تمامی مراحل از زمان ثبت تا حصول نتیجه نهایی توسط بازرس ویژه اتاق اصناف قزوین پایش خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف قزوین همچنین از ارائه خدمات آموزشی خبر داد و گفت: اتاق اصناف برای آموزش کلیه اصناف و متقاضیانی که جهت مجوز اخذ فعالیت کسب‌وکارها اقدام می‌کنند، نسبت به فعال‌سازی واحد آموزشی تخصصی اقدام کرده است. در ضمن اصناف می‌توانند از بخش نمایشگاه سامانه اصناف من برای ثبت نام غرفه نمایشگاهی و طی کردن روند قانونی آن می‌توانند وارد این سامانه شده و مدارک خود را بارگزاری کنند.

عسگری افزود: در ضمن در این سامانه کلیه فروشگاه‌های دارای تخفیف ویژه فهرست شده و مردم می‌توانند آدرس و مشخصات آنها را پیدا کنند. همچنین اتاق اصناف قزوین اقدام به استخدام نمایندگان ویژه در قالب هیئت‌های تخصصی حل اختلاف کرده است. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره اصناف می‌توانند در سامانه اصناف من مشخصات آنها را مشاهده کنند.

در این مراسم از از اصناف نمونه استان قزوین تقدیر و از حسین طاهر محمدی رئیس اتاق اصناف ایران تجلیل شد.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *