تبریز نخستین مقصد سفر استانی حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران/گردهمایی روسای اتاق های اصناف شمال‌غرب کشور برگزار شد

تبریز نخستین مقصد سفر استانی حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران/گردهمایی روسای اتاق های اصناف شمال‌غرب کشور برگزار شد

گردهمایی روسای اتاق های اصناف شمال‌غرب کشور با حضور حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران، روسای و نمایندگان اتاق‌های اصناف آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گلستان، چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در تبریز برگزار شد.

🔹به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در ابتدای این گردهمایی روسای اتاق های اصناف شمال غرب کشور اهم موضوعات و مشکلات اصناف را بیان کرده و خواستار توجه ویژه رئیس اتاق اصناف کشور به رفع این مشکلات شدند.

🔸لزوم صیانت و دفاع از حق و حقوق اصناف گرانقدر

🔹بر اساس این گزارش، حسین طاهرمحمدی در این گردهمایی با تاکید بر لزوم صیانت و دفاع از حق و حقوق اصناف گرانقدر گفت: در خصوص پی‌گیری مطالبات صنفی و دفاع از حق و حقوق و اعتلای جایگاه اصناف لحظه کوتاهی نخواهیم کرد و همه تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار خواهیم بست.

🔹وی با اشاره به ۲۶ برنامه توسعه‌ای در راستای پیشرفت و اعتلای جایگاه اصناف، بیان داشت: حضور میدانی در مراکز استان جهت شنیدن مشکلات و موانع پیش‌روی اصناف از مهمترین رویکردهای این دوره هیات رئیسه است و بنا داریم تا از نزدیک و به صورت جدی مطالبات اصناف گرانقدر را با جان و دل شنیده و برای حل آنها تلاش کنیم.

🔹رئیس اتاق اصناف ایران از برگزاری اجلاسیه ماهیانه در مراکز استانها خبر داده و اضافه کرد: تمام تلاش هیات رئیسه جدید و بنده رفع مشکلات و چالش‌ها بوده و از هر گونه انتقاد و پیشنهادات به همراه راهکارهای سازنده استقبال خواهیم کرد .

🔹طاهرمحمدی بر ضرورت توجه و ایجاد ارتباط کسبه سنتی با دنیای مدرن تاکید و ادامه داد: با توجه به تغییرات سریع در نحوه فعالیت کسب‌وکارها در دنیای مدرن، به سبب ورود تکنولوژی، نرم افزارهای گوناگون و ظرفیت های دیجیتالی، ضروری است فعالان صنفی کسب‌وکارهای خود را برای حفظ، توسعه و پیشرفت بروزرسانی کنند و مطابق با فرهنگ دادو ستد و تجارت که به شدت به سمت ویژگی‌های دنیای مدرن در حرکت است همسان‌سازی نمایند چرا که در غیر این صورت در دراز مدت از چرخه خارج خواهند شد. اتاق اصناف ایران نیز در چهارچوب مقررات برای ایجاد و بهبود فضای کسب و کار و بستر سازی برای تعاملات بیشتر حوزه کسب و کارها از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

🔹وی در خاتمه با تشکر از تلاش‌های هیات رئیسه اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی گفت: باید یک فضای رقابتی در بین تشکل‌های صنفی ایجاد کنیم تا بتوانیم با پویایی بیشتر و افزایش سطح کیفی فعالیت ها، موجبات ارتقاء جایگاه اصناف را فراهم سازیم.

🔸لزوم توجه به مسائل و موانع توسعه اصناف و بازاریان از سوی مسئولان

🔹عباسعلی قربانعلیزاده رئیس اتاق اصناف تبریز هم در این گردهمایی گفت: تبریز به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور می باشد که اصناف و بازاریان تبریز در این امر نقش اساسی دارند.

🔹وی با اشاره به اینکه اصناف در توسعه همه جانبه و تأمین اقلام و کالاهای اساسی مردم نقش اساسی داشته و همیشه در کنار دولت برای رفاه حال مردم در تلاش بوده‌اند، بیان داشت: متاسفانه علی رغم همه این موارد و نقش کلیدی در امر اقتصاد در تصمیم گیری‌ چندان مورد توجه نبوده و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که نیازمند حمایت عملی دولت و متولیان امر اصناف می باشد.

🔹رئیس اتاق اصناف تبریز از حضور رئیس اتاق اصناف ایران در تبریز تشکر کرده و اعلام کرد: از ریاست محترم اتاق اصناف ایران تقاضا داریم به صورت جدی به مسائل و مشکلات و موانع توسعه اصناف و بازاریان توجه نموده و در جهت حل آنها تلاش مضاعف نمایند.

🔹شایان ذکر است، رئیس اتاق اصناف ایران طی سفر یک روزه به همراه جمعی از مسئولان اتاق اصناف مرکز استان تبریز، ضمن حضور در بازار تبریز و گفتگو با کسبه و بازاریان، با خانواده محترم شهدای بازار نیز دیدار داشتند.

🔺روابط عمومی اتاق اصناف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *