رئیس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با گسترش نیوز: تشکیل دفتر رفع موانع تولید در برنامه های اتاق اصناف ایران//به طور تخصصی در عرصه واحدهای تولیدی مختلف برنامه ای برای تشکیل دفتر رفع موانع تولید خواهیم داشت

تشکیل دفتر رفع موانع تولید در برنامه های اتاق اصناف ایران

رئیس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با گسترش نیوز: تشکیل دفتر رفع موانع تولید در برنامه های اتاق اصناف ایران

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: به طور تخصصی در عرصه واحدهای تولیدی مختلف برنامه ای برای تشکیل دفتر رفع موانع تولید خواهیم داشت. در بحث توزیع هم طرحی برای نمایشگاه‌ها داریم که به سمت نمایشگاه‌های تولیدی برای واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی می رود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش نیوز، چهارشنبه هفته گذشته مورخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ انتخابات داخلی هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران برگزار شد و بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران شد.

حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران پیرامون برنامه های جدید این دوره اتاق اصناف به گسترش نیوز گفت: قبل از برگزاری انتخابات ما برنامه هایمان را به صورت گزارش‌های مکتوب و طرح جامع در بیش از ۲۰ عنوان تهیه کردیم و به عنوان سند برنامه ارائه دادیم. یکی ازمهمترین برنامه‌های این دوره شفاف سازی در اتاق اصناف ایران است. دور جدید هیئت رئیسه سندی را تنظیم و اجرایی خواهد کرد که در متن بالا به آن پرداخته شده است.

طرح جدید برای اصناف اجرا می‌شود
وی ادامه داد: ما به طور تخصصی در عرصه واحدهای تولیدی مختلف برنامه ای برای تشکیل دفتر رفع موانع تولید خواهیم داشت. در بحث توزیع هم طرحی برای نمایشگاه‌ها داریم که به سمت نمایشگاه‌های تولیدی برای واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی می رود. در این طرح به جای اینکه به مصرف کنندگانی توجه شود که به قصد خرید مستقیم (به جای واحد صنفی) به نمایشگاه‌هایی می روند که بعضا کالاهای بی کیفیت توزیع می کنند، به تولیدکنندگان توجه شده است. به این صورت تولیدکنندگان می توانند دسترسی آسان به واحدهای صنفی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: از طرفی واحدهای صنفی بدون واسطه با واحدهای تولیدی در تهیه کالا ارتباط می گیرند که در سطح عرضه با قیمت مناسب و کیفیت خوب کمک رسان خواهد بود.

طاهرمحمدی با بیان چالش‌های پیش رو برای اتاق اصناف ایران گفت: هر صنفی چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. تغییر فرهنگ خرید و فروش در دنیای مدرنیته، کسب و کارهای سنتی را دستخوش چالش‌های فراوانی قرار داده است. ما با دنیای مدرنیته نمی‌توانیم تقابل کنیم بلکه اندیشه و برنامه ما، هم افزایی کسبه مدرن و سنتی با یکدیگر است تا بتوانند از تغییر فرهنگ خرید و فروش و تکنولوژی روز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از چهارشنبه هفته گذشته که هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران، رسما کار خود را آغاز کرده است کارهایی انجام شده است. یک سری ابهاماتی در خصوص اجرای دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم وجود داشت که در راستای آن نشستی با رئیس کل سازمان مالیاتی برگزار شد و نظرات اصناف منتقل شد. همچنین امروز نشستی در سطح کارشناسی میان نمایندگان اتاق اصناف ایران و سازمان مالیاتی برگزار خواهد شد که موضوع مالیاتی اصناف در آن چکش‌کاری و مورد بحث قرار می‌گیرد. پیگیر آن هستیم تا بتوانیم ابهامات و مواردی که برای واحدهای صنفی در خصوص اجرای این تبصره پیش آمده است با همکاری سازمان امور مالیاتی بتوانیم مورد رفع قرار دهیم

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *