نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار شد. حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

نشست رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار شد

نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار شد.
حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در این باره گفت: امروز با حضور برخی از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، نشستی با رئیس سازمان امور مالیاتی داشتیم.
وی افزود: در این نشست در خصوص تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی واحدهای صنفی و دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، مباحثی مطرح شد.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: همواره با فرا رسیدن خرداد ماه، ابهاماتی برای واحدهای صنفی و تشکل‌های صنفی در خصوص اظهارنامه‌های مالیاتی پیش می‌آید که در این نشست به این سوالات و ابهامات از سوی سازمان امور مالیاتی پاسخ داده شد.
طاهرمحمدی گفت: مقرر شد به فوریت، تیمی تخصصی و کارشناسی ایجاد شود تا به ابهامات باقی مانده پاسخ داده و پیشنهادات مطرح شود تا با تعامل و هم‌افزایی طرفین، همکاری‌ها را افزایش دهیم. به این ترتیب امیدواریم تا پایان مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی، اصنافی که می‌خواهند از ظرفیت‌های ماده ۱۰۰ بهره برده و سایرین نیز بتوانند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه دهند.
محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز درخصوص این نشست بیان کرد: در این نشست ضمن تبریک انتخاب اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، پیرامون مهمترین مسائل مالیاتی اصناف تبادل نظر شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: طی دو ماه گذشته که بنده این مسئولیت را عهده‌دار شدم، بیش از ۸ جلسه با نمایندگان اصناف داشته‌ایم که این امر نشان می‌دهد بیش از هر زمان دیگری رابطه سازمان امور مالیاتی کشور با اتاق اصناف ایران، اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و اتحادیه ها نزدیک است.
وی گفت: امروز در ماه خرداد هستیم و زمان تسلیم اظهارنامه‌ها یا استفاده اصناف و مشاغل از فرم‌های تبصره ماده ۱۰۰ است. لذا در این نشست تبادل نظر و گفت و گوهای خوبی انجام شد و ابهاماتی که نمایندگان اصناف داشتند پاسخ داده شد و مقرر شد درباره محورهایی که مورد نظر اتاق اصناف ایران است، نشست های بیشتری داشته باشیم تا تسهیل‌گری انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *