اتاق اصناف ایران، مشاور و امین نظام و حافظ منافع اصناف است/در دیدار رئیس اتاق اصناف ایران و سرپرست وزارت صمت مطرح شد؛ اتاق اصناف ایران، مشاور و امین نظام و حافظ منافع اصناف است

اتاق اصناف ایران، مشاور و امین نظام و حافظ منافع اصناف است

در دیدار رئیس اتاق اصناف ایران و سرپرست وزارت صمت مطرح شد؛ اتاق اصناف ایران، مشاور و امین نظام و حافظ منافع اصناف است

حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران امروز شنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ با سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت و گو کرد.
طاهرمحمدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در این باره گفت: در این دیدار پیرامون موضوعات مختلف مرتبط با اصناف گفت و گو شد.
وی افزود: ما در اجرای سیاست ها، پشتیبان، شریک و امین نظام و دولت خواهیم بود همچنین معتقدیم که  این دولت، در سیاست‌گذاری ها مطالبات اصناف را مد نظر قرار خواهد داد و صدای اصناف را می شنود.
وی تاکید کرد: اتاق اصناف ایران حافظ منافع اصناف است و اصلاح قانون نظام صنفی از برنامه های اولویت‌دار ما خواهد بود چرا که با توجه به تغییرات گسترده فضای کسب و کار در کشور انجام این اصلاحات ضروری و اجتناب ناپذیر است.
طاهرمحمدی در خصوص تغییرات اخیر در فرایند صدور مجوزهای صنفی که مسائلی را برای اصناف پیش‌آورده است، اظهار کرد: صدور پروانه‌های کسب از طریق درگاه ملی مجوزها یک قانون است و اصناف نیز تابع قانون خواهند بود اما در اجرای این قانون مشکلات نرم‌افزاری وجود دارد که متقاضیان را با چالش روبرو کرده است. ضمن اینکه درآمد اتحادیه‌ها به شدت کاهش یافته است.
رئیس اتاق اصناف ایران با توجه به نزدیکی سالروز بزرگداشت اصناف (یکم تیر) نیز گفت: در این دیدار به برگزاری هرچه با شکوه تر روز ملی اصناف و برنامه‌های دهه تولید و تجارت اشاره شد. در این خصوص تلاش خواهد شد تا در فرصت باقی مانده، هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری روز ملی اصناف انجام شود.
طاهرمحمدی در خصوص مسائل مالیاتی اصناف کشور نیز گفت: در خصوص تبصره ماده ۱۰۰، به زودی نشستی با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواهیم داشت. با نگاه مثبت سازمان امور مالیاتی کشور، خوش‌بین هستیم بسیاری از دغدغه‌های مالیاتی اصناف کشور حل و فصل شود.
به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، شفافیت سرلوحه کار اتاق اصناف ایران خواهد بود و در راستای رفع مسائل مهم بازار ضروری است از حداکثر ظرفیت‌های قانونی بهره‌برداری لازم انجام شود.
اتاق اصناف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *