کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایرنا: دولت برای مهار تورم تلاش می‌کند/ اثر افزایش قیمت جهانی کالاها در رشد قیمت‌ها//هم‌ اکنون بخشی بزرگی از واردات کشور مربوط به مواد

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایرنا: دولت برای مهار تورم تلاش می‌کند/ اثر افزایش قیمت جهانی کالاها در رشد قیمت‌ها

تهران- ایرنا- کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا تورم را مهار کند، گفت: هم‌ اکنون بخشی بزرگی از واردات کشور مربوط به مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تولید است که با افزایش قیمت جهانی این کالاها و نرخ ارز، طبیعی است که شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

«کامران ندری» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: افزایش قیمت کالا و خدمات سلسله‌ای است به این صورت که با افزایش هزینه‌های تولید، هزینه خدمات نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه هزینه زندگی هم افزایشی خواهد شد و. در بخش تولید برای تامین مواد اولیه و حقوق کارگران هزینه تولیدکننده را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: مطابق مطالعات انجام شده در شرایطی که کشور با تورم بالایی مواجه است این تورم میل بالایی به ماندگاری دارد و که از آن به عنوان اینرسی تورمی یاد می‌شود که بر تمام بخش‌ها به‌ویژه تولید و معیشت افراد تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت همواره تلاش می‌کند تورم را مهار کند اما کل اقتصاد به تورم گره خورده و همه بنگاه‌ها و بازیگران اقتصاد عادت می‌کنند که با افزایش هزینه‌ها قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

ندری اظهار داشت: هم‌اکنون بخشی بزرگی از واردات کشور مربوط به مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تولید است که با افزایش قیمت جهانی این کالاها و نرخ ارز، طبیعی است که شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *