سخنگوی سازمان مالیاتی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد؛ شناسایی و مبارزه با فرارهای مالیاتی/ معافیت‌های مالیاتی افسارگسیخته ساماندهی شود

سخنگوی سازمان مالیاتی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد؛ شناسایی و مبارزه با فرارهای مالیاتی/ معافیت‌های مالیاتی افسارگسیخته ساماندهی شود

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان در دولت سیزدهم با تاکید بر مالیات ستانی عادلانه به تشکیل و تقویت ادارات برای مبارزه با فرار مالیاتی در ادارات مالیاتی سراسر کشور اقدام کرد تا فرارهای مالیاتی را شناسایی کند.

مهدی موحدی بکنظر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای به صورت کلی و جزیی در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است تا فرارهای مالیاتی شناسایی شود.

وی افزود: تعدادی از شرکت‌ها و معامله‌های صوری و مجازی به محلی برای پول‌شویی و فرار مالیاتی تبدیل شده بود که این شرکت‌ها شناسایی و ساماندهی شدند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه رویکرد تحولی سازمان امور مالیاتی شناسایی فرارهای مالیاتی با کاهش فشار به بخش تولید است، گفت: این سازمان با برنامه‌ها و سیاست‌های مختلف به دنبال شناسایی و بستن گلوگاه‌های فرار مالیاتی است.

درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم افزایش یافت

موحدی بکنظر ادامه داد: معافیت‌های افسارگسیخته‌ای وجود دارد که باید این معافیت‌ها ساماندهی شوند و با استفاده از ظرفیت قانونی بتوانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم افزایش یافته است، ولی این میزان کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری در راستای شناسایی فرارهای مالیاتی و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان کنیم.

به گفته رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی کشور، در گذشته کم توجهی به حوزه مالیات و ضعف ساختاری در نظام مالیاتی وجود داشت.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *