جزئیاتی از سامانه جامع گارانتی از گارانتی نامعتبر کدام کالاها می‌توانید شکایت کنید؟ طبق گفته‌های مسئول فنی سامانه جامع گارانتی، فرایند ثبت شکایت

جزئیاتی از سامانه جامع گارانتی

از گارانتی نامعتبر کدام کالاها می‌توانید شکایت کنید؟

طبق گفته‌های مسئول فنی سامانه جامع گارانتی، فرایند ثبت شکایت از ابتدای امسال فراهم شده و در حال حاضر مردم می‌توانند روی گارانتی نامعتبر گروه‌های کالایی موبایل، لپ‌تاپ، لوازم خانگی، اقلام دیجیتال و برخی از قطعات یدکی شکایت ثبت کنند؛ اما درحوزه لوازم خانگی خارجی، به جز کولرگازی و اتوی برقی، سایر لوازم خانگی وارداتی، قاچاق هستند و به همین دلیل در سامانه جامع گارانتی شکایتی از آن‌ها ثبت نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، طرح اولیه سامانه جامع گارانتی در سال ۱۳۹۸ نوشته شده و در حال حاضر با هدف یکپارچه‌سازی خدمات پس از فروش در کشور، فاز نخست آن بهره‌برداری شده است. در این فاز امکان استعلام اصالت گارانتی کالا برای افراد مهیا شده است. این سامانه یکی از زیرسامانه‌های مربوط به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و یکی از اهداف توسعه آن، حذف رویه‌های کاغذی برای تاییدیه شبکه خدمات پس از فروش بوده است.

مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق استعلام شناسه رهگیری یا IMI در سامانه جامع گارانتی، استفاده از اپلیکیشن سامانه جامع تجارت و استفاده از کد دستوری *۴*۷۷۷۷# اصالت گارانتی کالای خود را استعلام کنند. اخیرا درباره جزئیات امکانات سامانه جامع گارانتی و کالاهایی که امکان شکایت از آن‌ها وجود دارد، احسان تشکری، مسئول فنی سامانه جامع گارانتی، توضیحاتی درباره جزئیات این سامانه ارائه کرده که در این گزارش به بخش‌های مهمی از آن پرداخته‌ایم.

ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *