ایجاد ۱۰۳ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی/ سهم ۱۰ درصدی مشاغل خانگی از کل اشتغال کشور معاون وزیر کار از ایجاد ۱۰۳ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی خبر داد و گفت

ایجاد ۱۰۳ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی/ سهم ۱۰ درصدی مشاغل خانگی از کل اشتغال کشور

معاون وزیر کار از ایجاد ۱۰۳ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی خبر داد و گفت:در سال جدید با همکاری بانک مرکزی شاهد رشد ۳۳درصدی در تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای تسنیم، در حال حاضر اشتغال خانگی سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورهای توسعه یافته داشته و از ارزش افزوده بالایی برخوردار است. شیوه اشتغال خانگی و زنجیره اتصال تولیدات خانگی در کشورهای توسعه یافته از درون خانه‌ها و در قالب انعقاد قرارداد کار میان واحدهای بزرگ و متوسط تولیدی جریان می‌یابد.

در حالی که ۱۵تا ۲۳درصد اشتغال در کشورهای توسعه یافته متعلق به مشاغل خانگی است، این رقم در ایران بین ۳تا ۴درصد برآورد می‌شود در صورتی که با تغییر رویکرد به مشاغل خانگی می‌توان این سهم را افزایش داد.

محمود کریمی بیرانوند, معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از صدور مجوز ۹۵درصد مشاغل خانگی به صورت آنی خبر داد و گفت: با همراهی دولت مردمی تا پایان سال ۱۴۰۱مجوز ۹۵درصد مشاغل خانگی به صورت آنی صادر شد.

وی با تشریح عملکرد مشاغل خانگی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: قریب ۳هزار میلیارد تومان تسهیلات(مستقل و پشتیبان) در سال گذشته جذب شد.

کریمی با اشاره به صدور آنی مجوزهای ۹۵درصد مشاغل خانگی، افزود: در سال ۱۴۰۱شاهد رشد ۲۰۲درصدی صدور مجوزهای مشاغل خانگی(بالغ بر ۲۱۸هزار مجوز) بودیم.

معاون وزیر کار گفت: با رشد ۱۰۲درصد اشتغال ایجادی(سهم ۱۰درصد از کل اشتغال ایجادی کشور) بالغ بر ۱۰۳هزار شغل ایجاد شد.

کریمی به برپایی و ایجاد بیش از ۵۰۰بازارچه مشاغل خانگی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: تشکیل ۱۴تعاونی استانی تأمین نیاز مشاغل خانگی نیز از دستاوردهای ارزشمند این حوزه است.

وی گفت: بیش از ۷۰۰شبکه و زنجیره تأمین مشاغل خانگی در استان‌های کشور نیز ایجاد شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اظهار داشت: در سال جدید با همکاری بانک مرکزی  شاهد رشد ۳۳درصدی در تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی خواهیم بود.

خبرگزای تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *