افزایش تولید داخل راهکار تامین امنیت غذایی/تکیه بر واردات راه رفتن با پای چوبین است در شرایطی که قیمت جهانی مواد غذایی روز به روز بالا می رود، راهکارتامین امین غذایی وکاهش

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی امروز نیز روند افزایشی داشت و برخی کالاهای بیش از ۷ دلار در یک روز رشد قیمت داشتند.

به نظر می رسد افزایش قیمت های  جهانی که از دو سال پیش شتاب گرفته است هنوز به ایستگاه آخر نرسیده و نمی‌خواهد پایانی داشته باشد، اگرچه سازمان خواروبار در اواخر سال گذشته میلادی از کاهش قیمت ها خبر می داد اما هنوز قیمت ها پیشتازی می کنند.

به گزارش بلومبرگ:‌امروز در بازارهای جهانی هر بوشل گندم به ۷٫۲۵ دلار افزایش به قیمت ۶۴۲ دلار و ۲۵ سنت به فروش رفت که تقریبا رکوردهای بیشترین افزایش در یک روز است که شاید کمتر به ثبت رسیده است.

قیمت ذرت هم که بیشتر برای خوراک دام استفاده می شود امروز ۳ دلار رشد قیمت داشت و ۵۸۹ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.

قیمت دانه های روغنی هم امروز در کورس گر انی بود به طوری که سویا ۶٫۲۵ دلار برای تحویل درماه جولای معامله شد.

دیگر گیاه روغنی «کانولا» هم ۳٫۱ دلار رشد قیمت را ثبت کرد.

بازتاب رشد قیمت های  جهانی در کشورهای وارد کننده بیشتر نمود داشته است و تورم را بالا برده است به طوری که بنابر اعلام سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد ف قیمت غذا و انرژی بیشترین تاثیر را در تورم کشورها داشته است.

کشورها برای مقابله با بحران غذایی و تامین امنیت غذایی، تمرکز خود را روی تولید محصولات اساسی بیشتر کرده اند، کشورهای با قابلیت کشاورزی، برنامه هایی را برای کاهش وابستگی تنظیم کرده اند، بنابراین دوران ایده تامین نیاز داخلی با واردات به پایان رسیده است زیرا این کشورها می‌دانند که تکیه بر واردات راه رفتن با پای چوبین است.

خبرگزاری فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *