رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی: افزایش هزینه‌های تولید سبب رشد قیمت‌ها می‌شود/ افزایش سالانه قیمت کالاها طبیعی است//رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

افزایش هزینه‌های تولید سبب رشد قیمت‌ها می‌شود/ افزایش سالانه قیمت کالاها طبیعی است

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تولید محصولات موجب افزایش نرخ کالاها می‌شود، گفت: افزایش سالانه قیمت کالاها در پی افزایش حقوق، بیمه، مالیات، تولید و توزیع اتفاقی طبیعی است که برای بازگشت به روال عادی تولید باید انجام شود.

«رضا کنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه حقوق کارگر، بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های تولید افزایش یافته است، اظهار داشت: این روند بر قیمت نهایی کالاها تاثیر می‌گذارد و موجب افزایش قیمت تولید و در نهایت نرخ مصرف‌کننده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تا تعیین قیمت‌های مصوب، تولید متوقف شده است، خاطرنشان کرد: محصولات موجود در بازار، تولیدات پیش از عید هستند و به دلیل کمبود تولید، کالاها در بازار محدود شده؛ بنابراین شاهد نرخ‌های افزایشی در بازار هستیم.

کنگری با تاکید بر اینکه برای بازگشت روال عادی تولید، دولت باید نرخ‌های مصوب جدید را زودتر اعلام کند، تاکید کرد: شاخص‌های مختلفی بر افزایش هزینه تولید تاثیر گذار هستند که موجب اجتناب ناپذیر شدن افزایش نرخ نهایی کالا و قیمت مصرف‌کننده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت باید از مبدأ برای تولید تعیین شود و نیاز به افزایش قیمت‌ها دیده می‌شود، اظهار داشت: افزایش سالانه قیمت کالاها در پی افزایش حقوق، بیمه، مالیات، تولید و توزیع اتفاقی طبیعی است که برای بازگشت به روال عادی تولید باید انجام شود.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تاکید کرد: هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است، اما همچنان کالایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد با نرخ‌های قبلی فروخته می‌شود که این روند نیاز تولیدکننده را تامین نمی‌کند.

به گفته کنگری، تورمی که در آغاز هر سال برای کالاها رخ می‌دهد امری طبیعی است که با ایجاد تعادل در تولید و توزیع رفع می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *