نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد تشویق یا جریمه؛ اصناف قانون مدار توان مقابله با فراریان مالیاتی را ندارند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

تشویق یا جریمه؛ اصناف قانون مدار توان مقابله با فراریان مالیاتی را ندارند

جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: اصناف قانون مدار مشمول تشویق شوند نه جریمه تا رعایت قانون پرداخت مالیات افزایش یابد.

مرجان شرف- بازار، علی جدی با بیان اینکه در بحث مالیات قوانین باید به گونه ای اصلاح شوند که اصناف قانون مدار تشویق شوند نه جریمه، تا رعایت قانون افزایش یابد گفت: کسانی که مالیات خود را مرتب می پردازند توان مقابله با فراریان مالیاتی و یا اصناف بدون پروانه کسب را ندارند.

وی افزود: دخالت دولت در بازار باعث آشفتگی آن می شود گفت: باید مدیریت بازار را به خود اصناف بسپاریم. این نگاه دولتی به اصناف اجازه درست کار کردن را به آنها نمی دهد.

اطلاع از میزان جرائم دریافتی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی و پرهیز دولت از ارائه اطلاعات در خصوص میزان جرائم دریافتی از پرونده های صنفی و تخصیص یک سوم درآمد حاصل از آن گفت: عدم رعایت این تبصره باعث ایجاد فساد و مشکل خواهد شد.

جدی تاکید کرد اگر اصناف نتوانند به اطلاعات مالی صنف خود دسترسی داشته باشند دیگر انگیزه بازرسی را از دست می دهند. و باید این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: اعتماد به اصناف نتیجه بهتری را به بار خواهد آورد. همانگونه که در دوران کرونا آنها با گذشتن از سود و سلامت خود اجازه ندادند تا بازار کمبودی را حس کند.

بازار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *