دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج عنوان کرد قصد داریم برنج‌های ایرانی را جمع‌آوری و وارد بازار کنیم/ تسریع در تخصیص ارز واردات برنج

دبیر انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج گفت: قصد داریم پیش از ورود به فصل برداشت برنج‌های جدید، تمام برنج‌های باقی مانده را جمع آوری و در بازار عرضه کنیم.

مسیح کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رکود بازار برنج ایرانی گفت: مشکلی که در برنج ایرانی داریم این است که بخشی از برنج‌های پرمحصول در مازندران(قطب تولید برنج ایرانی) بنابر دلایل مختلف، هنوز به فروش نرفته و این رکود به ضرر کشاورزان و کارخانه‌داران است و باید قبل از فصل برداشت جدید، برنج‌ها در بازار عرضه شوند و به مصرف برسد.

دبیر انجمن تأمین کنندگان و تولیدکنندگان برنج اضافه کرد: انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج با استانداری مازندران توافقاتی انجام داد و قرار شد اگر این نوع توافقات موفقیت آمیز بود و به رونق برنج ایرانی کمک کرد به سایر استان‌های برنج خیز کشور نیز تعمیم داده شود.

کشاورز افزود: همچنین مقرر شد کارگروهی ایجاد شود تا نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم و  تنظیم برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه باید کمک کنیم تا هر چه سریعتر برنج‌هایی که در استان مازندران مانده وارد بازار شود، گفت: برندهای مختلفی زیرمجموعه انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج هستند و می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد. به همین دلیل کارشناسان ما ابتدا محل‌هایی که این برنج‌ها وجود دارد، میزان و واریته‌های آن را شناسایی می‌کنند و برای قیمت مذاکراتی صورت می‌گیرد و سپس با حمایت‌های دولت این برنج‌ها در قالب برندهای مختلف بسته بندی و روانه بازار و در نهایت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شوند.

کشاورز در مورد بازار برنج ایرانی گفت: شرکت‌های زیرمجموعه انجمن قول داده‌اند که برخی مواقع برای کمک، نه برای سود فعالیت کنند. یعنی تصمیم داریم اگر ضرر هم کردیم قبول کنیم تا بازار برنج ایرانی به رونق بیفتد.

دبیر انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج همچنین به واردات برنج خارجی نیز اشاره کرد و گفت: واردات برنج خارجی در حال انجام است، ولی متاسفانه ارز برنج‌هایی که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ وارد کشور شده‌اند تامین نشد. زیرا شرکت‌های خارجی دیگر اعتباری به تجار ایرانی برنج نمی‌فروشند، بنابراین لازم است مسئولان مربوطه به تخصیص ارز برای واردات برنج تسریع بخشند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *