تشریح دلایل افزایش قیمت میوه و صیفی/ کاهش قیمت‌ در همه اقلام از هفته آینده//تعطیلات هفته‌های قبل و کاهش عرضه

تشریح دلایل افزایش قیمت میوه و صیفی/ کاهش قیمت‌ در همه اقلام از هفته آینده

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تعطیلات هفته‌های قبل و کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت‌ میوه‌ها و صیفی‌جات شده بود ولی از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان شده است.

مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت فلفل دلمه، گوجه فرنگی، کاهو، سیب، پرتقال گفت: فلفل دلمه سبز و رنگی دو هفته پیش گران شد، زیرا عرضه آن بسیار کم شده بود اما دو روز است که فلفل دلمه دزفول، کازرون، فلفل یزد، بندرعباس و جیرفت هم در گلخانه و هم فضای باز به دست آمده و امروز قیمت آن در میدان مرکزی میوه و تره بار از  کیلویی۸۰ هزار تومان به ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: عرضه گوجه ‌فرنگی نیز کاهش یافته بود، ولی گوجه‌فرنگی جدید دست آمده و از دیروز تاکنون حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن گوجه‌فرنگی داخل میدان توزیع کردیم و کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود:همچنین کاهو کرج، شمال و دزفول تازه دست آمده است و تا هفته آینده قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

وی در ادامه به کاهش قیمت هندوانه نیز اشاره کرد و گفت: قیمت هندوانه ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان بود ولی  در حال حاضر ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان شده است. این یعنی یک افت ۵۰ درصدی در این محصول کشاورزی داشتیم.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه فصل سیب و پرتقال به اتمام رسیده است، گفت: فصل پرتقال تامسون شمال تمام شده است. پرتقال‌هایی که در حال حاضر وجود دارند در انبارها و سردخانه‌ها نگهداری می شود که هزینه‌ نگهداری آنها نیز بالا است. همچنین سیب جدید نیز مهرماه وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نوبرانه‌ها تا ۶۰ درصد افت قیمت داشتیم، گفت: قیمت گوجه سبز از کیلویی یک میلیون تومان شروع شد و امروز  کیلویی ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان فروخته‌ می‌شود. توت فرنگی دلند گرگان حدود ۷۰ تا ۶۰ هزار تومان، توت فرنگی بهنمیر ساری ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان و توت فرنگی گلخانه کرج نیز حدود ۸۰ هزار تومان در میدان مرکزی فروخته می شود. قیمت چاقاله بادام در میدان نیز ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان خاطرنشان کرد: ملون ۲۰ هزار تومان و طالبی نیز ۳۰ هزار تومان شده که کاهش قیمت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات هفته‌های قبل و کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت‌ها شده بود، گفت: از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان خواهد شد.

موز ارزان می شود

این فعال بخش کشاورزی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت موز نیز گفت: به خاطر عید فطر تمام کشورها تعطیل بودند و همین باعث شده بود که موز وارد نشود و  موزهایی که در بازار عرضه شدند از انبارهای داخلی بود و همین امر باعث افزایش قیمت شد. اما مقادیر زیادی موز در حال ورود به کشور و تخلیه  است و قیمت آن شنبه یا یکشنبه آینده در میدان مرکزی به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده و کاهشی می‌شود.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *