نرخ مصوب روغن موتور در سال جدید افزایش نیافته و افزایش قیمت اخیر در بازار، گران‌فروشی است.

قیمت مصوب روغن موتور افزایش نیافته است/ اصناف گرانفروشی می کنند

معاون وزیر صمت گفت: نرخ مصوب روغن موتور در سال جدید افزایش نیافته و افزایش قیمت اخیر در بازار، گران‌فروشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شاه میرزایی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: پروژه سامانه شفافیت فروشگاه‌ها از ۳۰ بهمن ابلاغ و در حوزه لاستیک اجرا شد. قیمت روغن موتور بعد از عید در بازار افزایش یافته، بنابراین این محصول هم به لاستیک اضافه شد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: قیمت مصوب روغن موتور افزایش نداشته و دلیلی هم برای افزایش قیمت وجود ندارد. چرا که مواد اولیه افزایش نیافته و این محصول ارزبری بسیار کمی هم دارد.

وی ادامه داد: در روغن موتور چهار پالایشگاه اصلی و در بخش لاستیک هم شش یا هفت تولیدکننده اصلی وجود دارد. اما در بخش فروش این دو محصول حدود ۲۰ هزار واحد خرده فروشی در سطح کشور داریم.

نیاز کشور به روغن موتور ۵۳۰ تا ۵۷۰ میلیون لیتر است

همچنین محسن صفدری مدیرکل صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت نیز گفت: نیاز کشور در حوزه روغن موتور سالانه ۵۳۰ تا ۵۷۰ میلیون لیتر است. سال ۱۴۰۱ چهار پالایشگاه اصلی که ۸۵ درصد بازار را دارند ۵۴۳ میلیون لیتر روغن موتور تولید کردند.

وی تاکید کرد: به دلیل نابسامانی حلقه مفقوده ما حلقه آخر زنجیره است؛ یعنی از خرده فروشی که به دست مصرف کننده می‌رسد شاهد بحث گرانفروشی و تیزدندانی برخی از اصناف هستیم و حتی در برخی از موارد قیمت را از روی محصول پاک می‌کنند.

خبرنگار مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *