تمامی کالا‌های اساسی موجود در گمرکات استان مرکزی تعیین تکلیف شد رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:

تمامی کالا‌های اساسی موجود در گمرکات استان مرکزی تعیین تکلیف شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:با هماهنگی بعمل آمده مقررشد در ترخیص مواد اولیه و تجهیزات خط تولید واحد‌های تولیدی استان تسریع قانونی بعمل آمده و در این راستا برای بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه و تجهیزات واحد‌های تولیدی صنعتی استان دستور ترخیص صادر شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی درباره وضعیت ساماندهی سازمان اموال تملیکی در استان مرکزی، اظهار کرد: در استان مرکزی دو گمرک (اراک- ساوه) و یک منطقه ویژه اقتصادی (ساوه) وجود دارد؛ که در چهار بازدید توسط معاونان قضایی رئیس کل و معاونان دادستان مرکز استان کلیه کالا‌های اساسی موجود در گمرکات استان تعیین تکلیف شده و کالا‌های اساسی در انبار گمرکات استان که ترخیص نشده باشد، وجود ندارد.

وی افزود: کالا‌های بلاتکلیف و متروکه مربوط به شرکت واگن پارس تعیین تکلیف شده همچنین ترخیص کالا‌های متروکه به شرط پرداخت عوارض دولتی در ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تعیین تکلیف شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: در شهریور ماه سال گذشته ۱۰۰ تن کالای متروکه در انبار ساوه توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معدوم شده و تنها تعدادی خودرو و دستگاه ATM در انبار گمرک ساوه به صورت متروکه باقی مانده است که این اقلام نیز در مرحله کارشناسی جهت مزایده و فروش قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: با هماهنگی بعمل آمده مقررشد در ترخیص مواد اولیه و تجهیزات خط تولید واحد‌های تولیدی استان تسریع قانونی بعمل آمده و در این راستا برای بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه و تجهیزات واحد‌های تولیدی صنعتی استان دستور ترخیص صادر شد.

وی درباره ساماندهی انبار‌های اداره کل اموال جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اظهارکرد: با پیگیری‌های دادگستری استان و تشکیل شش جلسه طی سال گذشته، بیش از ۱۰ مورد بازدید توسط رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و معاونان قضایی رئیس کل و دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان، دبیرکمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان، متعاقب آن هم افزائی ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرائی مرتبط با ساماندهی انبار‌های اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان، خوشبختانه انبار مربوط به هلال احمر استان به مساحت حدود ۹۰۰ مترمربع در اختیار امول تملیکی قرار گرفته و قسمتی از کالا‌های قاچاق مکشوفه به این انبار منتقل شده، همچنین پیگیری برای تخصیص انبار در شهر‌های دلیجان و ساوه که بیشترین کالا‌های قاچاق در این شهر‌ها کشف شده، در دست بررسی و اقدام است.

وی افزود: آمار عملکرد سال گذشته حکایت از افزایش بیش از ۱۰۰ درصد کالا‌های امحائی قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و طی این مدت بیش از ۱۵۰ تن کالای قاچاق با ارزش بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال امحاء شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی عنوان کرد: در طی این مدت تعداد ۹۶۲ پرونده با ۴۲۰۶ ردیف کالایی به ارزش بیش از ۳۴۴ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده بطوری که تعداد پرونده‌های مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ کمتر از ۱۰ فقره است و بیش از ۹۰ درصد کالا‌های موجود مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده که بیانگر افزایش بیش از ۸۰ درصدی فروش کالا‌های قاچاق نسبت به مدت مشابه است.

وی در ادامه بیان کرد:همچنین در خصوص کالا‌های سریع الفساد با راهکار پیش بینی شده و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرائی و انتظامی مرتبط، در کمتر از ۲۰ روز کالا‌های موجود تعیین تکلیف و اقدام لازم در خصوص فروش و یا قرارگیری در لیست امحاء انجام می‌گیرد.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *