سامانه شفافیت فروشگاهی دارای قابلیتی است که باعث می‌شود مردم بتوانند گرانفروشی را به صورت برخط گزارش کنند.

معاون وزیر صمت خبر داد:

ارسال گزارش گرانفروشی توسط مردم به صورت برخط

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی دارای قابلیتی است که باعث می‌شود مردم بتوانند گرانفروشی را به صورت برخط گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا شاه‌میرزایی روز سه‌شنبه در مراسم «پایش پیشرفت سامانه شفافیت فروشگاهی» که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و صاحبان کسب و کارهای فروشگاهی برگزار شد، گفت: سامانه شفافیت فروشگاهی، فروش محصولات حوزه‌های مختلف مانند خودرو، لوازم یدکی، تلفن همراه، لوازم یدکی و… را شفاف می‌کند.

شاه‌میرزایی با بیان این‌که یکی از راهکارهای تحریک تقاضا از سوی مردم، فروش اقساطی است، تصریح کرد: گاهی اوقات ممکن است فروش اقساطی به تورم منجر شود، به همین دلیل فروش اقساطی و اعتباری را شفاف کرده‌ایم.

وی درباره سامانه شفافیت فروشگاهی گفت: مقدمات این سامانه از آذر سال گذشته فراهم شد و آغاز به کار رسمی آن از اواخر بهمن بود. فروشگاه‌ها باید یک پنجره واحد داشته باشیم، تصریح کرد: کالاها مجهز به بارکد هستند و خریداران می‌توانند با زدن بارکد مستقیم به ۱۲۴ متصل شوند و اگر تخلف و گران‌فروشی را تجربه‌ کرده‌اند آن را گزارش دهند تا مراجع ذی‌صلاح بتوانند به آن رسیدگی کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *