در بخش پوشاک گران‌فروشی نداریم، چرا که اگر فصل و مد آن بگذرد استوک محسوب می‌شود، اما به همین دلیل دستفروشی

رئیس اتحادیه پوشاک تهران:

در پوشاک گران‌فروشی نداریم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از فعالیت ۱۲ هزار واحد صنفی پوشاک دارای مجوز در تهران خبر داد و گفت که در بخش پوشاک گران‌فروشی نداریم، چرا که اگر فصل و مد آن بگذرد استوک محسوب می‌شود، اما به همین دلیل دستفروشی در این بخش نیز بیشتر است.

ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پایان سال بازار پوشاک رونق گرفت، اظهار کرد: قاچاق پوشاک همیشه مشکل‌ساز است. اما هر چقدر مواد اولیه راحت‌تر و بیشتر تامین شود و تولیدکنندگان بتوانند تولید را افزایش دهند، قاچاق کمتر خواهد شد.

وی با ابراز مخالفت با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیز گفت: باید فروش فوق‌العاده در مغازه‌ها انجام شود و مغازه‌هایی که مالیات می‌دهند و تحت نظارت هستند فعالیت کنند. اما نمایشگاه موقتی است و خدمات بعد از فروش ندارد و مطالبات مردم برآورده نمی‌شود.

از طرف دیگر به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان تهران با برگزاری نمایشگاه، نقدینگی فقط به ۵۰۰ غرفه‌دار متمایل می‌شود که منطقی نیست. فروشندگان در طول سال و شب عید از تولیدکنندگان خرید می‌کنند. بنابراین اینکه گفته می‌شود نمایشگاه به خاطر حمایت از تولید است، درست نیست.

شیرازی با اشاره به اینکه دلیلی ندارد مشتری‌ها از مناطق مختلف و با سلایق متفاوت در یک نقطه متمرکز شوند، گفت: در بخش پوشاک گران‌فروشی نداریم، چرا که اگر فصل و مد آن بگذرد استوک محسوب می‌شود. پوشاک کالای سرمایه‌ای نیست که اگر بماند ارزش بیشتری پیدا کند. اما پوشاک دو فاکتور فصل و مد دارد که اگر بگذرد دیگر خریدار ندارد.

وی دلیل دستفروشی در حوزه پوشاک را نیز همین موضوع عنوان کرد و گفت: بیشتر شغل‌ها دستفروش ندارند، اما در مناطق مختلفی شاهد دستفروشی پوشاک هستیم. چون وقتی فصل و مد پوشاک می‌گذرد و استوک می‌شود، فروشنده مجبور است آن را زیر قیمت بفروشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان تهران با بیان اینکه نمایشگاه باید تخصصی و برای عرضه توانمندی‌ها باشد، گفت: اما مصرف کننده نهایی باید از فروشگاه‌ها کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند. در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار فروشگاه پوشاک دارای جواز در تهران فعال است که به معنی وجود نمایشگاه سیار در کل استان است.

ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *