عدالت مالیاتی و شفاف‌سازی در امر تشخیص و وصول مالیات برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته

تهران- ایرنا- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته گفت: عدالت مالیاتی و شفاف‌سازی در امر تشخیص و وصول مالیات برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، متکی به تلاش کارکنان متخصص نظام مالیاتی است.

به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی کشور، داود منظور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی، اتکا به درآمدهای پایدار و پاک مالیاتی را یکی از رویکردهای مهم دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: شفاف‌سازی در امر تشخیص و وصول مالیات‌ها و همچنین توسعه پایه‌های مالیاتی از جمله اهداف مهمی است که به کمک کارکنان تلاشگر و متخصص سازمان امور مالیاتی کشور پیگیری و اجرا می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه شعار امسال یعنی مهار تورم و رشد تولید دو راهبرد گره‌گشا در اقتصاد محسوب می‌شوند، گفت: با رشد تولید دیگر مولفه‌های کلان اقتصادی مثل صادرات نیز رونق خواهد گرفت و همین امر افزایش درآمدهای مالیاتی و به دنبال آن تامین منابع و اعتبارات لازم برای اجرای مطلوب پروژه‌های عمرانی، خدماتی و توسعه‌ای کشور در عرصه های مختلف را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به سهم نظام مالیاتی کشور در تحقق شعار سال اظهار داشت: هر دو شاخص مهار تورم و رشد تولید امور زیربنایی و زیرساختی در اقتصاد کشور محسوب می‌شوند که نظام مالیاتی با ارائه تدابیر و راهکارهایی همچون کاهش ۷ درصدی نرخ مالیات برای واحدهای تولیدی در بودجه ۱۴۰۲ نشان داده است که عزم خود را جهت رشد تولید جزم کرده و تمام تلاش خود را برای نیل به این هدف بزرگ و ارزشمند به کار بسته است.

دکتر منظور به جایگاه و نقش روبه رشد مالیات در تأمین بودجه کشور اشاره کرد و افزود: چرخش‌های تحول آفرین نظام مالیاتی ضرورت و پیش نیاز تأمین بودجه دولت از محل درآمدهای پایدار است که زمینه عملیاتی‌سازی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه زیرساخت‏‌ها و طرح‌های عمرانی را فراهم می‌کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته، تصریح کرد: گسترش پایه‌های مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات مالیاتی از جمله اقداماتی است جهت تحقق درآمدهای مالیاتی در دستور کار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.

ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *