در راستای مقابله با کم‌فروشی با اصناف استان مکاتباتی را داشته و در خصوص خالص فروشی اطلاع‌رسانی لازم را به آن‌ها، به ویژه اتحادیه

محاسبه وزن جعبه با شیرینی، کم‌فروشی است/ شناسایی ۲۶ قنادی متخلف

اداره کل استاندارد تهران اعلام کرده که در راستای مقابله با کم‌فروشی با اصناف استان مکاتباتی را داشته و در خصوص خالص فروشی اطلاع‌رسانی لازم را به آن‌ها، به ویژه اتحادیه صنف قنادان و شیرینی‌فروشی‌ها انجام داده است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام این اداره کل در جریان بازرسی‌های ویژه ایام عید و ماه رمضان، در بیشتر بازرسی‌ها از قنادی‌ها، کم‌فروشی و عدم خالص‌فروشی مشاهده شده‌ است. بنابراین به قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها تذکر داده شده که در صورت عدم خالص‌فروشی شامل محاسبه وزن جعبه و سینی، مرتکب جرم شده و پرونده آن‌ها با ارسال به مراجع ذیصلاح، جهت طی مراحل و برخورد قانونی، پیگیری خواهد شد.

بر اساس آمار اداره استاندارد استان تهران تاکنون پرونده ۲۶ قنادی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و پرونده چند قنادی صاحب نام و شناخته‌شده شهر تهران نیز به مراجع مربوطه برای برخورد قانونی ارسال شد.

گفتنی است شهروندان می‌توانند هنگام خرید از فروشندگان شیرینی بخواهند که خالص‌فروشی را رعایت کنند.

همچنین مصرف کنندگان باید هنگام خرید به چند نکته دیگر توجه کنند؛ از جمله اینکه وسایل توزین و ترازوها برچسب آزمون دوره‌ای داشته باشند و این برچسب در معرض دید خریدار قرار گیرد و از خرید محصولات مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد در این مراکز خودداری کنند.

جعبه‌های مقوایی شیرینی و سینی‌های زیر آن باید دارای نشان استاندارد باشند و در صورت مشاهده نشان استاندارد نیز می‌توانند کد ۱۰ رقمی درج‌ شده زیر نشان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.

گفتنی است  شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از این دست، مراتب را با شماره‌های تلفنی ۱۵۱۷ و ۴۹۹۸۳۳۰۰ و یا با مراجعه به سایت سازمان ملی استاندارد ایران، قسمت میز خدمت – سامانه ملی رسیدگی  به شکایات به آدرس WWW.INSO.GOV.IR  اطلاع دهند.

ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *