سازمان امور مالیاتی کشور تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی را تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ تمدید کرد.

تهران- ایرنا- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی را تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ تمدید کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه ابلاغی داود منظور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: بدین وسیله تفویض اختیار موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ و نامه های شماره ۲۰۰/۲۲۸۶۸/د مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ و ۲۰۰/۵۵۸۳۸/د مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ با رعایت مقررات تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ معتبر است.

براساس مفاد این بخشنامه، مؤدیانی که بر اساس فراخوان های انجام شده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان شده اند مادامی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام ننمایند، مشمول مفاد تفویض اختیارهای مذکور نخواهند بود.

همچنین در این بخشنامه قید شده است: فهرست اشخاص مذکور و تغییرات انجام شده در باب صدور صورتحساب‏ های الکترونیکی، از طرف مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اختیار ادارات کل امور مالیاتی قرار گیرد.

گفتنی است بخشودگی جرائم مالیات و عوارض هر سال/ دوره برای اشخاص حقیقی تا مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است. همچنین مدت زمان تقسیط بدهی برای مالیات‏ های مستقیم تا هجده (۱۸) ماه و برای مالیات و عوارض ارزش افزوده تا دورازده (۱۲) ماه تعیین شده است.

شایان ذکر است حداقل مبلغ دریافتی برای تقسیط بدهی، پانزده (۱۵) درصد است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *