فرصت مشاهده اوراق مالیاتی ۲۰ روز پس از زمان بارگذاری در حساب کاربری مؤدی است و زمان مشاهده، تاریخ ابلاغ به مؤدی

تهران- ایرنا- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل مالیاتی کشور اعلام کرد: فرصت مشاهده اوراق مالیاتی ۲۰ روز پس از زمان بارگذاری در حساب کاربری مؤدی است و زمان مشاهده، تاریخ ابلاغ به مؤدی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه ابلاغی «داود منظور» خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: پیرو دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ و اصلاحیه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷، بندهای ۲ و ۳ ماده (۲) دستورالعمل مذکور به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

بند۲ ماده (۲): تاریخ رویت اوراق مالیاتی توسط مؤدی طی بیست روز از زمان بارگذاری در حساب کاربری، تاریخ ابلاغ به مؤدی محسوب می شود. تاریخ و زمان رویت اوراق مالیاتی و سایر جزئیات در سیستم ذخیره شده و کلیه آثار ابلاغ واقعی به آن مترتب است. ورود به حساب کاربری و رویت اوراق مالیاتی به منزله رسید ابلاغ الکترونیکی است.

بند۳ ماده (۲): خودداری از مراجعه به حساب کاربری ظرف مدت بیست روز از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی، در حکم استنکاف از گرفتن اوراق مالیاتی بوده و روز بیست و یکم به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی محسوب می‌شود. چنانچه روز بیست و یکم با تعطیل تعطیلات مصادف شود، اولین روز بعد از تعطیل/ تعطیلات مزبور به عنوان روز ابلاغ در نظر گرفته می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *