قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک نوآوری است که امکان تسهیل در پرداخت مالیات و مالیات..

تهران- ایرنا- معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک نوآوری است که امکان تسهیل در پرداخت مالیات و مالیات ستانی عادلانه را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، «رضا باقری اصل» امروز (سه شنبه) در همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی اظهار داشت: این سامانه با ارائه ریزتراکنش ها و تعامل بین عرضه کنندگان و مشتریان داده‌های مالیاتی را به صورت هوشمند فراهم می‌کند و منجر به مالیات ستانی شفاف و عادلانه می‌شود.

وی افزود: سامانه مودیان زیر بنای دولت پیش بینی پذیر است و فرایندهای خرید و فروش با صدور صورتحساب‌های الکترونیک شفاف است.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در حوزه خدمات الکترونیک کشور شکل گرفته است گفت: در این چند سال اخیر شدت فناوری به قدری زیاد بوده است که شاید قابل درک نباشد، زحمات بسیاری توسط بخش غیردولتی در این حوزه کشیده شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات به خاطر زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌ها صورت گرفت که ۲۰ درصد توسط دولت و ۸۰ درصد توسط بخش خصوصی بوده است.

باقری اصل خاطر نشان کرد: همچنین شیوع کرونا نیز در توسعه فناوری ها و خدمات الکترونیکی تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی حوزه مالیات از ۱۳۸۴ مطرح شد گفت: امروز با زحمات سازمان مالیاتی کشور سامانه مودیان برای فعالان اقتصادی آماده سازی شده است.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: خدماتی از جمله سفته و چک الکترونیک زیرساخت‌هایی است که برای فعالان اقتصادی فراهم شده است و اکنون با این اتفاقات، همه می‌توانند از مزایای الکترونیکی بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: چندین نسل از مهندسین داده مشارکت کردند تا به جایگاه امروز برسیم و شاهد تراکنش های میلیونی در عرصه های مختلف از جمله بورس و سهام عدالت باشیم ضمن اینکه هنوز عقب‌ماندگی داریم.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *