افزایش قیمت دام زنده روند طبیعی داشته ولی به نظر می‌رسد به دلیل زیاد بودن فاصله تولید تا مصرف، گوشت با قیمت‌های بالایی….

فاصله تولید تا مصرف؛ عامل رشد قیمت گوشت

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: افزایش قیمت دام زنده روند طبیعی داشته ولی به نظر می‌رسد به دلیل زیاد بودن فاصله تولید تا مصرف، گوشت با قیمت‌های بالایی به دست مصرف کننده می رسد.

سید احمد مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که در چند وقت اخیر قیمت دام چقدر افزایش یافته، اظهار کرد:افزایش قیمت دام یک روند طبیعی داشت است ولی متاسفانه قیمت گوشت برای مصرف کننده بالا رفته و این نشان می‌دهد که  فاصله بین تولید و مصرف بیش ازحد زیاد است.

وی ادامه داد: قیمت هرکیلو گوساله نر در حال حاضر ۱۱۰ هزارتومان خرید فروش می‌شود و قیمت تمام شده دام برای دامدارها ۱۰۵ هزارتومان است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد: یک ماه پیش قیمت دام سنگین کیلویی ۹۰ هزارتومان بود و دامداران در ضرر و زیان بسیار بودند زیرا قیمت تمام شده ۱۰۵ هزارتومان است.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده دام از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد، افزایش یافت. زیرا قیمت جو، ذرت و سویا شش برابر شد و هزینه‌های تولید نیز بالا رفت.

مقدسی در پایان گفت: درتامین نهاده‌های دامی مشکلات داریم. یعنی دامداران نهاده‌ دامی خریداری کرده‌اند ولی هنوز بارگیری نشده‌است و علت آن را نیز تامین نشدن ارز مطرح می‌کنند. به همین دلیل دامداران مجبور هستند که از بازار آزاد نهاده با قیمت‌های بالاتر خریداری کنند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *