رییس کمیسیون بین الملل خانه صمت: حضور خانه‌های صمت در ستادهای تسهیل، حمایت از تولید را به‌دنبال داشته است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون بین الملل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور خانه‌های صمت در ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و کشور، حمایت‌های جدی‌تر از تولید را به دنبال داشته است.

علی ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره «تولید ملی- افتخار ملی» در روز یکم اسفند ماه، افزود: در این جشنواره ضمن سخنرانی مقام‌های کشوری از قوای سه‌گانه، مدیران ارشد بخش خصوصی و فعالان اقتصادی درباره فرصت‌های تولید و مطالبات و چالش‌های بخش خصوصی، از ۵۰ شرکت برتر که بر اساس طبقه‌بندی کدهای ISIC و همچنین میزان رشد سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، میزان تولید، اشتغال، به‌کارگیری دانش فنی، صادرات و غیره مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند، تقدیر خواهد شد.

به گفته دبیر جشنواره تولید ملی- افتخار ملی، بررسی و ارزیابی شرکت‌های منتخب به‌صورت خوداظهاری و بر اساس میزان پیشرفت شرکت‌ها نسبت به سال گذشته خود انجام گرفته و تلاش شده تا در مرحله داوری، جوانب مختلف رشد و توسعه شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در این ارزیابی حدود ۳۰۰ شرکت حضور داشتند که اقدامات و تلاش‌های آنها از سوی اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۵۰ شرکت برتر در سه گروه بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب شدند.

ملایی ابراز امیدواری کرد: همچون دوره های گذشته، مسائل و مشکلات جدی تولیدکنندگان از این جشنواره بیان شود تا از سوی مسئولان مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی تصریح‌کرد: حضور خانه‌های صمت در ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و کشور، از جمله برکات برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته است که امروز می توانند با ارتباط خوبی که با قوه قضائیه و دیگر قوا دارند، همچنین استقرار خانه داوری صنعت و معدن در خانه صمت، حمایت‌های جدی‌تری از تولید داشته باشند.

رییس کمیسیون بین الملل خانه صمت با اشاره به شعار امسال، ادامه‌داد: یکی از امتیازات مهم شرکت‌های برتر این دوره، استفاده از فناوری‌های روز بوده است و شرکت‌های دانش‌بنیان، همچنین شرکت‌های قدیمی که در موضوع پژوهش و فناوری تلاش‌های قابل توجهی داشته‌اند، با امتیازات ویژه ای دیده شده‌اند؛ به‌طوری که پنج شرکت از ۵۰ شرکت منتخب این دوره، از دانش‌بنیان‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، بیستمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی با هدف اثربخشی و ارتقای نقش بخش خصوصی در راستای رونق رشد و شکوفایی اقتصادی، به همت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و با حمایت وزارت صمت، در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

در راستای واگذاری وظایف دولت به بخش خصوصی و بر اساس تبصره ۴۱ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به در خواست جمع کثیری از تولید کنندگان و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانه های صنعت استانی در سراسر کشور تأسیس شدند.

ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *