شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر به غیر از شرکت‌های حوزه کشاورزی، معاف از مالیات هستند و علیرغم دانش بنیان بودن…

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اعلام کرد که شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان به غیر از شرکت‌های حوزه کشاورزی، معاف از مالیات هستند و علیرغم دانش بنیان بودن، مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ناصر فخاری در نشست خبری امروز (یکشنبه) در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان مالیات پرداخت می‌کنند یا خیر؟ اظهار کرد: شرکت‌های زیر مجموعه بخش کشاورزی بر اساس قانون، معاف از مالیات هستند اما دیگر شرکت‌های فعال این سازمان در بخش‌هایی از جمله صنعت، ساختمان و … علیرغم دانش بنیان بودن، مالیات پرداخت می‌کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان هم در قانون معاف از مالیات هستند اما در نهادهای انقلابی خبری از این معافیت برای دانش بنیان‌ها نیست. بنابراین شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان (به غیر از شرکت‌های کشاورزی) مالیات پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: براساس درخواستی که سازمان امور مالیاتی دادیم درصددیم سامانه هوشمندمان را به سامانه مودیان مالیاتی متصل کنیم و براین اساس در لحظه سازمان امور مالیاتی می‌تواند میزان دخل و خرج، ضرر و زیان و مالیات شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان را ببیند و از این به بعد هر کسی که بخواهد می‌تواند درباره وضعیت مالیات شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر از سازمان امور مالیاتی هم سوال کند.

میزان پرداخت مالیات در سال گذشته

وی درباره میزان پرداخت مالیات در سال گذشته گفت: سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۴۰۰ معادل پنج میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت کرده است.

فخاری درباره مولد سازی دارایی‌های سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: در راستای مولد سازی می‌توان گفت که این سازمان سرمایه‌های راکد بسیاری دارد که می‌تواند آن را برای خدمت به جامع ایثارگران مولد کند؛ به عنوان مثال در شهرری، منطقه ۱۸ تهران، مشهد و سایر شهرها سوله‌ها و کارخانه‌های متروکه‌ای متعلق به سازمان اقتصادی کوثر وجود دارد که از سال‌ها و دهه‌های گذشته به این سازمان واگذار شده است و درصددیم آن را تبدیل به مجتمع‌های مسکونی و رفاهی برای جانبازان و جامعه ایثارگران کنیم به عنوان مثال در یکی از این پروژه‌ها که کار آن تقریبا به پایان رسیده است به زودی مجتمع مسکونی ساخته شده را رونمایی خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: همان زمان که حضرت امام خمینی (ره) این املاک را به بنیاد شهید واگذار کرد قصد این نبود که آنها را اینقدر نگه داریم که افزایش قیمت و تورم، ارزش آنها را بالاتر ببرد و از این محل سودی نصیب بنیاد شهید شود. بلکه جانبازان نه تنها درد خود را از سال‌های پس از جنگ تاکنون تحمل می‌کنند، بلکه متوسط سن‌شان از ۶۰ سال هم گذشتند و بسیاری از آنها از دنیا رفته‌اند؛ بنابراین این املاک و دارایی‌های راکد به درد ما نمی‌خورد و باید آنها را برای خدمت به جانبازان به جامعه ایثارگری مولد کنیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از راه‌اندازی نمایشگاه نوآورانه در دوم تا پنجم اسفندماه در نمایشگاه تهران خبر داد و گفت: در این رویداد مسائلی که جزو نیازهای فناورانه ۳۷ شرکت این سازمان به حساب می‌آید مطرح خواهد شد و به دنبال حل این مشکلات و مسائل هستیم از سویی دیگر از ایده‌های برتر هم تقدیر خواهیم کرد.

فخاری با بیان این‌که برای اجرای ایده‌های دانش بنیان حمایت مالی در نظر گرفته خواهد شد، گفت: درصدد هستیم تا در این نمایشگاه از سامانه هوشمند سازی مدیریت رونمایی کنیم که این سامانه خرید اموال، کنترل خزانه و غیره را به صورت یکپارچه مدیریت خواهد کرد.

سامانه بامک راه‌اندازی می‌شود

وی گفت: در نمایشگاهی که در اسفندماه برگزار می‌شود درصددیم تا سامانه بامک را تحت عنوان بازار مشترک کوثر راه‌اندازی کنیم و در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، لوازم خانگی، مواد غذایی این سامانه عرضه محصول خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: در این سامانه تمام محصولات مذکور را به صورت آزمایشگاهی در ابتدا در تهران برای جامعه ایثارگری عرضه خواهیم کرد و با کیف پول الکترونیکی که به آنها می‌دهیم می‌توانند محصولات موجود در این سامانه را درب منزل و با تخفیف ویژه تحویل بگیرند البته در ادامه این سامانه به جامعه ایثارگری کل کشور و سپس به همه مردم گسترش پیدا می‌کند.

فخاری گفت: فروش محصولات در این سازمانه گام بعدی است که درصددیم تا شش ماه آینده خدمات سامانه بامک و عرضه محصولات مختلف برای آحاد جامعه فراگیر شود.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *