رییس اتحادیه توزیع کنندگان لوازم‌خانگی تهران:قیمت بعضی اقلام لوازم‌خانگی در سطح عرضه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

اکبر پازوکی امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: افزایش قیمت این کالاها بدون مجوز و بدون هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده است، به‌طوری‌که هیچ یک از آنها فهرست قیمت کالاهایشان را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری نکرده و مجوز تغییر قیمت نیز دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: برخی از این شرکت‌ها همه محصولات و برخی دیگر تنها بعضی از اقلام خود را با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در بازار عرضه کرده‌اند.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: عملکرد متخلفانه این شرکت‌ها از سوی سازمان حمایت و همچنین وزارت صمت در دست بررسی است و اسامی آنها پس از احراز تخلف اعلام خواهد شد.

پازوکی بیان داشت: مصرف‌کنندگان و افرادی که این کالاها را گران‌تر خریدند و همچنین کاسبان، به دلیل ضعف قوانین و مقررات ما در این زمینه متضرر شده‌اند و هرچند با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد؛ اما امیدی به اعاده حقوق متضرران نیست.

وی خاطرنشان کرد: پرونده متخلفان که حدود پنج شرکت است و در بین آنها اسامی شرکت‌های بزرگ نیز دیده می‌شود، در تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران یادآور شد: آخرین بار اوایل امسال بود که مجوز افزایش قیمت رسمی به شرکت‌های تولیدکننده داده شد

ایرنا.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *