قیمت تخم‌مرغ بسته‌بندی هفته آینده اعلام می‌شود

امراللهی با حضور در برنامه میز اقتصاد با بیان اینکه سال گذشته در همین ایام به دلیل کمبود تولید مجبور به واردات تخم مرغ شدیم، افزود: امسال با همکاری تولیدکننده‌های تخم مرغ علاوه بر تامین نیاز داخل توان صادرات این محصول به کشورهای دیگر را داریم.

او گفت: تولید روزانه تخم مرغ در واحدهای تولیدی حدود ۳ هزار و ۳۰۰ تن است در حالیکه مصرف بازار داخلی حدود ۳ هزار و ۱۰۰ تن است.

امراللهی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات تخم مرغ حدود ۳۰ هزار تن بوده که تولید ۱۰ روز واحدهای تولیدکننده تخم مرغ کشور است.

او گفت:کشورهای همسایه با آغاز سال جدید میلادی درخواست صادرات تخم مرغ از ایران را داشتند، اما اولویت نخست ما تامین بازار داخلی است.

مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره علت افزایش قیمت تخم مرغ گفت: در اردیبهشت ماه که دولت نرخ مصوب ۳۹۸۰۰ تومان برای هر کیلوگرم تخم مرغ را اعلام کرد قیمت نهاده‌های دامی و خدمات با نرخ اعلامی تناسب داشت. اما پس از حذف ارز دولتی و افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت نهایی تخم مرغ و قیمت عرضه آن افزایش یافت.

امراللهی با بیان اینکه هم اکنون صادرات ممنوع نیست گفت: در شرایط فعلی که به دلیل فصل سرما، نیاز داخل افزایش پیدا کرده است صادرات تخم مرغ به کشورهای متقاضی مدیریت می شود.

او افزود: در همه تصمیماتی که برای نرخ گذاری تخم مرغ صورت گرفته بخش خصوصی حضور داشته و با هم به توافق رسیده ایم.

مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از این به بعد فروش تخم مرغ به صورت کیلویی است و فروشنده‌ها موظف به رعایت آن هستند.

او گفت: الزام خریدار به خرید تخم مرغ به صورت شانه‌ای توسط فروشنده‌ها تخلف است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و متخلفان جریمه شوند.

امراللهی درباره قیمت گذاری تخم مرغ بسته بندی شده هم گفت: تا هفته آینده تکلیف قیمت تخم مرغ بسته بندی شده هم مشخص می‌شود.

به گزارش تسنیم،هم اکنون نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله درب مرغداری ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

خبر آنلاین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *