-شکست انحصار فروش در شرکت دخانیات-

اخبار شرکت ها؛ محمد شیخان مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در دیدار ویدئو کنفرانسی با مدیران مجتمع های تولیدی و مدیران فروش استانی این شرکت ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با بیان اینکه در حوزه فروش محصولات شرکت معماری جدیدی را پیاده سازی کردیم که مبتنی بر رویکرد عادلانه و حذف انحصار می باشد،گفت: در جلسه شورای عالی فروش تصمیم گرفتیم تا فضای انحصار فروش محصولات را بشکنیم و همه کسانی که مجوز فروش از ستاد صنایع دخانی کشور را دارند، بتوانند با شرکت دخانیات  همکاری کنند.

وی با بیان اینکه با گذشت کمتر از ده روز از آغاز این طرح جدید در حال حاضر، تعداد عامل های فروش شرکت افزایش یافته، تصریح کرد: این فرصت، هم اکنون در اختیار همه بطور یکسان و عادلانه قرار دارد و همه آنهایی که مجوز دارند می توانند در این بخش فعالیت نمایند، اگرچه این امکان در گذشته تنها در اختیار افراد معدودی آنهم به شکل انحصاری قرار داشت که این اقدام در راستای حذف انحصار بوده است.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه برخی از این جراحی خوشحال نیستند، افزود: اینها همان کسانی هستند که منافع شرکت را برای خود انحصاری می خواهند و به فکر جیب خود هستند، افرادی که بعضا توسط شبکه هایی فرصت طلب و سود جو حمایت می شوند و آنقدر گستاخ بوده که حتی ما را نیز تهدید به حذف می کنند.

شیخان در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت تولید تصریح کرد: مبنای اساسی تولید، مواد اولیه است. تدابیری اتخاذ شده تا مشکلات تامین در بخش های مختلف مواد اولیه در پایان سال حل شود و مجتمع های تولیدی بتوانند تولید خود را طبق برنامه انجام دهند.اگرچه در بخش تأمین مواد اولیه انحصارات پیچیده ای از گذشته وجود دارد که می بایست فرآیند این مسئله در راستای منافع شرکت اصلاح شود.

وی گفت:عده ای در گذشته در پوشش تولید زیان انباشته زیادی را بر شرکت تحمیل کردند و این زیان ناشی از انحصار در تامین مواد اولیه و قیمت های کاذب تحمیلی بر شرکت بود.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه افزایش تولید باید در راستای منافع شرکت، سهامداران و کارگران خدوم این شرکت باشد، افزود: لذا باید دست به دست هم دهیم تا این بخش از انحصار که بر پیکره شرکت آسیبی زیان بار وارد کرده است، اصلاح شود.

شیخان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های شرکت دخانیات برای تولید مشارکتی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی ایرانی استفاده کرد تا ضمن افزایش تولید و اشتغال، تولید ثروت اتفاق بیفتد و سرمایه ملی در داخل کشور حفظ شود.لذا حمایت از تولید کننده ایرانی در بخش تولید مشارکتی از سیاست های مهم و اولویت دار شرکت دخانیات می باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما نگاه ویژه و حمایتی به تولید کننده ایرانی داریم، افزود: شرکت دخانیات به تنهایی نمی تواند به جنگ این شرکت های خارجی برود اما اگر تیمی حرکت کنیم، می توانیم ضمن جلوگیری خروج ارز از کشور  و کاهش قاچاق اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران بر راه اندازی هر چه سریعتر کارخانه تولید سیگارت سازی سقز تاکید کرد و اظهار داشت: راه اندازی این کارخانه حق مردم کردستان است. تولید و اشتغال باید در اختیار مردم کردستان قرار گیرد.

شیخان با بیان اینکه مردم کردستان پاک ترین، نجیب ترین و بهترین مردم هستند، افزود: به رغم مخالفت برخی افراد که به دنبال سود جوی های خود از طریق قاچاق کالاهای دخانی هستند، این کارخانه باید هر چه سریعتر راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه کشاورزی چند اتفاق خوب رقم خورده، بر پرداخت پول به موقع  کشاورزان تاکید کرد.

در ادامه جلسه فرشید آئینی معاون تولید شرکت دخانیات ایران، مصطفی صابر مدیر مجتمع دخانیات گیلان، رضا خیاطی مدیر مجتمع دخانیات آذربایجان غربی، محمود اقبالی مدیر مجتمع تهران، مهدی جوادی مدیر مجتمع مازندران، کیوان گنجعلی مدیر مجتمع دخانیات کردستان، رمضان وزیری مدیر مجتمع گلستان، شهرام بیگلرپور صدری مدیر مجتمع اصفهان ضمن ارائه گزارش از عملکرد ۹ ماهه امسال، برنامه های خود برای تولید در سه ماهه پایان سال را تشریح کردند.

افزایش سطح کشت و خرید توتون از کشاورزان در سال جاری، رفع مشکلات و موانع تولید در مجتمع ها، نگهداری و تعمیر قطعات دستگاه ها و توجه ویژه به برنامه های تولید سال ،اهتمام لازم به تولید سه محصول جدید شرکت و پرداخت بدهیهای کشاورزان از جمله محورهای سخنان این مدیران بود.

همچنین در بخش فروش نیز، مهندس هدایتی معاون بازاریابی و فروش شرکت همراه با مدیران ستادی خود ضمن ارائه گزارش عملکرد، نظرات خود پیرامون اصلاح شبکه فروش توضیحاتی ارائه کردند. همچنین مدیران فروش استانی نیز اقدامات تحولی خود را در توسعه فروش مویرگی، افزایش تعداد عاملین و افزایش سطح پوشش در استان، گزارش خود را ارائه کردند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *