راه‌های فرار مالیاتی بسته شود.

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به معایب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل بودجه سال جاری این بود که درآمدها واقعی نبود و منجر به کسری بودجه شد.

وی بیان کرد: دولت باید میزان درآمدهای نفتی و غیرنفتی را در تدوین لایحه بودجه سال آینده واقع‌بینانه و دقیق در نظر گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید درآمدهای دولت واقعی سازی شود تا مسائل کشورمان حل شود و شاهد کسری بودجه نباشیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ محقق شده است، ادامه داد: البته هنوز هم راه‌هایی برای فرار مالیاتی وجود دارد که باید راه‌های فرار مالیاتی توسط دولت، سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد بسته شود.

کریمی فیروزجایی گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که دریافت مالیات فقط از حقوق بگیران باشد و ما مالیات را به صورت ۱۰۰ درصدی از طبقات پایین جامعه وصول کنیم، اما بخش زیادی از افراد جامعه از پرداخت مالیات فرار کنند.

وی با انتقاد از عدم تخصیص کامل بودجه عمرانی در سال جاری، تاکید کرد: باید تدوین بودجه در دولت واقعی شود که اگر این اتفاق بیفتد، شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمالاً میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده چقدر خواهد بود، گفت: فکر کنم ۲۰ درصد باشد اما معتقدم به جای آنکه میزان حقوق‌ها را افزایش دهیم که تأثیری ندارد، باید قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند

خبرنگار مهر.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *