اختصاص تسهیلات ۱۰ درصدی به اتحادیه‌ها برای خرید مازاد مرغ در کشور

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نشست پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی اظهار کرد: طبق جلسه‌ای که هفته گذشته با اتحادیه مرغداران داشتیم، اتحادیه متعهد شد که مازاد مرغ در بازار را خریداری کند و وزارت جهاد کشاورزی هم متعهد شده تسهیلات ۱۰ درصدی را با احتساب هر ۵ یا ۶ هزار تن، ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد.

وی افزود: با توجه به میزان خرید و تعدیلات قیمتی در رابطه با خرید نوبت دوم مرغ مازاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه تمام امکانات و سردخانه‌های پشتیبانی امور دام کشور در اختیار اتحادیه‌ها قرار گرفته است، ادامه داد: اتحادیه‌ها برای حمایت از مصرف کننده به این خرید اقدام خواهند کرد، با حمایت مصرف کننده از تولید کننده نیاز است که بخش تولید هم از مصرف کنندگان حمایت کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تمام دنیا مدیریت تولید و تنظیم بازار بر عهده اتحادیه‌ها است، گفت: اتحادیه‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند و در تنظیم بازار نقش داشته باشند.

وی درباره با عدم ممنوعیت صادرات مرغ نیز گفت: تمام زنجیره‌ها می‌توانند تولیدات خود را با اهداف صادراتی انجام دهند و هیچ‌گونه ممنوعیتی در زمینه صادرات نخواهیم داشت بنابراین می‌توانند برنامه‌ریزی بلندمدت در زمینه تولید مرغ، صادرات مرغ و واردات نهاده‌های دامی داشته باشند.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *