کاهش ۴۰ هزار تنی مصرف ماهانه روغن/ تولیدکنندگان مجبورند تخفیف بدهند

دبیر انجمن روغن نباتی با اشاره به کاهش ۴۰ هزار تنی مصرف ماهانه روغن نباتی در کشور گفت: با وجود کاهش ۱۰ درصدی قیمت روغن در مرداد ماه سال جاری، در هفته‌های اخیر تولیدکنندگان مجددا برای حفظ تولید و رقابت، محصولات خود را با ۱۰ درصد تخفیف می‌فروشند.

امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بعد از برداشته شدن ارز دولتی روغن و افزایش قیمت مصوب این محصول برندهای صنایع روغن برای اینکه بتوانند در بازار خود را حفظ و رقابت داشته باشند، قیمت خود را با تخفیف به فروش می رسانند.

وی افزود: در حال حاضر بازار نباتی روغن آرام و کاملا رقابتی شده است و مردم در زمان خرید توجه بیشتری به کیفیت و برندهای عرضه کننده این محصولات می‌کنند.

مصرف روغن نباتی۴۰ هزار تن در ماه کاهش یافته است

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران بعد از حذف ارز دولتی کالاهای اساسی مصرف روغن ۴۰ هزار تن در ماه کاهش یافته است ادامه داد: میزان مصرف روغن از ماهی ۱۸۰ هزار تن به ۱۴۰ هزار رسیده و مردم مصرف خود را مدیریت کرده اند که این امر نیز منجر به تشدید رقابت میان تولید کنندگان شده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط شرکت‌ها نیز محصولات خود را مقاطع مختلف بت تخفیف‌های ۵ و ۱۰  درصدی به فروش می رسانند اما قیمت این محصول به صورت رسمی کاهش دوباره‌ای نداشته است.

بنابراین گزارش انجمن صنایع روغن نباتی ایران در مرداد ماه سال جاری و بعد از افزایش یکباره قیمت کالاهای اساسی از جمله روغن بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت محصولات خود را در مرداد ماه ۱۰ درصد کاهش داده بودند.

بنابراین گزارش کنگری رئیس اتحادیه بنکداران  نیز در این ارتباط گفت: قیمت‌ها به‌ویژه در کالاهای اساسی برنج و روغن در ۴ ماه گذشته کاهش قیمت ۱۵ الی ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

کنگری افزود: قیمت عمده یک حلب روغن ۵کیلویی از ۴۰۰ هزار تومان به ۲۹۵ هزار تومان کاهش یافته و قیمت عمده‌فروشی روغن مایع ۹۰۰گرمی از ۶۸ هزار تومان به حدود ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان کاهش یافته است.

خبرگزاری تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *