اجرای مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته‌بازی‌ها را می‌گیرد.

تهران-ایرنا- کارشناس اقتصادی با بیان اینکه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه حذف سفته‌بازی در بازارها است، گفت: تصویب و اجرای درست طرح مالیات بر عایدی سرمایه جذابیت و خرید و فروش در بازارهای غیر مولد را کاهش داده و جامعه را به سمت تولید می‌برد.

علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه حدود ۲ سال در مجلس مسکوت مانده، اگر قانون شود، چه اثراتی در اقتصاد ایران دارد، اظهار کرد: در شرایط ثبات اقتصادی اجرای چنین طرحی می‌تواند جلوی فعالیت‌های سفته‌بازی و دلالی را بگیرد.

وی تصریح کرد: چراکه نداشتن جذابیت و کاهش سودآور بودن فعالیت‌های سفته‌بازی و دلالی در برخی بازارها موجب می‌شود تا افراد کمتر به سمت آن گرایش پیدا کنند و به سمت بازارهای مولد و بخش‌هایی از جمله تولید بروند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که سودآور بودن بازارهایی ازجمله طلا، مسکن و ارز به دلیل دست به دست شدن و دلالی‌ها سبب شده تا با هدف کسب سودهای بیشتر شاهد کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت‌ها باشیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه بایستی به سمت با ثبات کردن شرایط اقتصادی برویم، گفت: در این صورت شاهد خواهیم بود که وضع چنین مالیات‌هایی تاثیر بسیاری در بازارهای مختلف داشته و علاوه بر ثبات قیمت، دست دلالان را نیز از این بازارها کوتاه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه حذف سفته‌بازی در بازارهای غیرمولد است، بیان کرد: البته این نوع مالیات‌ها در شرایط تورمی می‌تواند هزینه‌ها را بیشتر کند

ایرنا.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *