قیمت میوه‌های شب یلدا اعلام شد؛ هندوانه ۱۲، انار ۲۵ هزار تومان

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره قیمت میوه‌های شب یلدا اظهار داشت: انار ساوه حداقل ۱۰هزار تومان، به‌طور میانگین ۲۰هزار تومان و حداکثر ۳۰هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار به‌صورت عمده فروخته می‌شود که در خرده‌فروشی‌ها این محصول حداکثر با ۳۵ درصد سود قابلیت فروش دارد.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم انار شیراز نیز از ۱۵هزار تومان شروع می‌شود و نرخ میانگین آن ۲۵هزار تومان است و حداکثر با ۳۵هزار تومان در میادین مرکزی میوه تهران به‌صورت عمده به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار ادامه داد: در صورتی که میوه‌فروشی در سطح شهر میوه‌ای لوکس داشته باشد و حتی قیمت آن بالاتر از این نرخ‌ها باشد در صورتی که فاکتور معتبری از خرید عمده خود ارائه دهد مشکلی ندارد به‌طوری که انار لوکس دماوند در میدان مرکزی و به‌صورت عمده به‌قیمت ۴۵هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: قیمت هندوانه نیز بر اساس کیفیت آن در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با قیمت‌های ۵هزار تومان، ۷هزار تومان و ۹هزار تومان به فروش می‌رسد که حداکثر سود خرده‌فروشی آن ۳۵ درصد است.

کارگر ابراز کرد: وضعیت تولید و تأمین میوه‌های مورد نیاز شب یلدا و سایر میوه‌های مصرفی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و حتی در برخی از محصولات مانند پرتقال شمال به‌حدی قیمت‌ها کاهش یافته است که هزینه‌های باغداران را جبران نمی‌کند.

وی گفت: قیمت پرتقال شمال در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران بر اساس کیفیت با قیمت‌های ۶هزار تومان، ۱۰هزار تومان تا ۱۵هزار تومان به فروش می‌رسد

خبرگزاری تسنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *