ارتقاء بهره وری با روش های دانش بنیان گامی مهم در تامین امنیت غذایی است

در جلسه ای به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.

تایید کلیات سند ملی امنیت غذایی با حضور معاون اول رییس جمهور؛

بررسی ۳۳ هدف کمی، ۱۹ راهبرد ملی و ۲۰۵ برنامه اقدام در سند ملی امنیت غذایی/ دکتر مخبر: ارتقاء بهره وری با روش های دانش بنیان گامی مهم در تامین امنیت غذایی است

در جلسه ای به ریاست معاون اول

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محمد مخبر در این جلسه، امنیت غذایی را از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت های تمام کشورها برشمرد و گفت: سند ملی امنیت غذایی باید سندی جامع و مبتنی بر ظرفیت های خدادادی کشور باشد.
معاون اول رییس جمهور از امنیت غذایی به عنوان یک الزام ضروری برای کشور یاد کرد و افزود: امروز امنیت غذایی به امنیت ملی کشورها گره خورده و لازم است برنامه ای استراتژیک برای امنیت غذایی کشور داشته باشیم.
دکتر مخبر همچنین بر لزوم ارتقاء بهره‌وری نیز بعنوان گامی در جهت تامین امنیت غذایی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر با اتکاء به فناوری و روش‌های دانش بنیان بتوانیم بهره وری و سودآوری را بویژه در بخش کشاورزی افزایش دهیم، روش های پر هزینه تأمین آب و استفاده از آن در کشاورزی نیز صرفه و توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.
وی به نقش پراهمیت فناوری های دانش بنیان در ارتقاء بهره وری و امنیت غذایی اشاره کرد و اظهار داشت: این امر ضرورت افزایش تولید با اتکاء بر روش های دانش بنیان را دوچندان می کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *